E-ticaret Sitesi Nasıl Açılır? Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Bir e-ticaret sitesi sahibi olmak mı istiyorsunuz? E-ticaret sitesi nasıl açılır? E-ticaret sitesi açarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor? Pazar Araştırması Nasıl Yapılır? En iyi E-ticaret yazılımları hangileridir? E-ticaret dijital pazarlama bütçeniz ne olmalı? Domain seçimi nasıl yapılmalıdır? E-ticaret sitesi için SEO yatırımı hakkında bilgiler edineceğiniz eğitim.

Adım adım e-ticaret sitesi kurmak isteyenler için rehber;

E-ticaret sitesi sahibi olmanız için öncelikle bir domaine yani alan adına ihtiyacınız bulunuyor. Alan adlarını genellikle Godaddy firmasından satın alırım, sizin de bilinir firmalardan almanızı tavsiye ederim.

Marka = domain seçimi

Markanıza karar verme evresi aslında projenin en uzun süren aşamasıdır. Mantıklı ve ileriye yönelik yatırımlar yapacağınız için marka araştırması yapmanız gerekiyor. 12 yıldan uzun süredir e-ticaret sitelerine hizmet veriyoruz. Bu süreç içerisinde birçok projenin iyi domain seçiminden dolayı ilerleyemediğini ve sonra domain değiştirmek zorunda kaldıklarını gözlemledim.

Bazı e-ticaret sitelerinin sektörel isim tercih ettiklerini görebilirsiniz. Tek hedefiniz belirli bir sektöre hitap etmek ise sektörel alan adlarını tercih edebilirsiniz.

Sektörel olarak başlayan birçok projenin sonradan farklı ürünler satmaya başladıklarını gördüğünüzde sizlere de çok garip geliyordur. Örneğin sadece çiçek satışı yapan bir e-ticaret sitesinin ayakkabı satmaya çalışması gibi.

Alan adının çiçek ile başlayan bir alan adı olduğunu düşünün ve sonradan ayakkabı satmaya çalıştığınızı düşünün. Markanızı seçerken bu yüzden çok dikkatli olmalısınız. Her zaman geleceğe yönelik alan adlarını tercih etmelisiniz.

Alan adınızın illaki bir anlam taşımasına gerek yok. Bilinir birçok markanın alan adlarının bir anlam ifade etmediğini gözlemleyebilirsiniz. Burada önemli olan konu domaini seçerken, markalaştırma sürecinde telaffuzunun kolay ve anlaşılır olabilmesidir.

E-ticaret Yazılımı Tercihi

E-ticaret yazılımı tercihi ürün sayılarına göre belirleniyor diyebilirim. Çok az ürünle başlayacak iseniz dünyanın en çok kullanılan sistemlerinden biri olan wordpress woocommerce ile başlayabilirsiniz.

Big dataya sahip olmayan ürün adedi 1000 altında olan harika siteler yaptık diyebilirim. Bilinir en iyi e-ticaret yazılımları aratmayacak düzeyde optimizasyonlar yapma şansınız var. 12 yıllık süreçte yüzlerce wordpress e-ticaret sitesi kurguladık ve halen wordpress e-ticaret alt yapısına sahip olan müşterilerimiz var.

Müşterilerimizin çoğu big dataya sahip oldukları için genellikle özel yazılım kullanmaktadırlar. Ürün sayısı 100 ve üzerinde olan müşteriler ise %90 T-soft yazılımını tercih etmektedirler. Yine Ticimax yazılımını tercih eden müşterilerimizde bulunmaktadır.

Bizler SEO Şefi olarak T-Soft Çözüm Ortağıyız. Türkiye’de kullanabileceğiniz en sağlam yazılım olduğunu söyleyebilirim. SEOSEFI05 indirim kodunu kullanarak %5 indirim fırsatından yararlanabilirsiniz.

E-ticaret yazılımı seçerken toplu ürün, kategori düzenlemesi olan yazılımları tercih etmelisiniz.

Diğer önemli konu ise XML yani dijital pazarlama sürecinde lazım olacak en önemli etkenler. Kullandığınız e-ticaret yazılımı Facebook Katalog ve Google Merchant için XML çıktı vermesi gerekiyor. Daha önemlisi ise XML’leri kontrol eden bir yazılıma sahip olmanız gerekiyor. Bazı ürünleri kataloglardan çıkarmanız gerekebilir ki bu her zaman lazım olmaktadır.

E-ticaret yazılımı alırken, XML listemde yer alan ürünleri manuel kontrol edebiliyor muyum? Sorusunu mutlaka sormalısınız.

Pazar Araştırması

Hangi ürünler ile e-ticarete girmelisiniz. E-ticaret sitesi açmak isteyenlerin genel sorunlarından biride hangi ürünler ile piyasaya gireceğidir. Kendi ürünlerinizi üretiyor iseniz, her zaman bir adım önde başlarsınız bunu unutmamalısınız.

Eğer kendi ürünlerinizi üretmiyor iseniz, ürün araştırması yapmanız gerekiyor. Bunu da yapmanız için Ne Satılır sitesinden yararlanabilirsiniz. Online Pazar yerlerinde satılan en popüler ürünleri araştırabilir, aylık ciro, fiyat, satış adetleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Gelişi güzel ürün çeşitliliğinden uzak durmalısınız. Yani e-ticarete giriştiniz diye, önünüze gelen her ürünü sitenize yüklememelisiniz. Neden? Gereksiz ürünlerin size ekstra reklam gideri oluşturacağını unutmayın. Ayrıca SEO ve Dijital Pazarlama süreçlerinde gereksiz zaman kaybına neden olacaktır.

SEO Süreci ve Yatırımı

SEO E-ticaret sitelerinin kaderini belirler diyebilirim. SEO’suz bir e-ticaret sitesi düşünemezsiniz. Kategorilerinizin, ürünlerinizin sürekli optimize edilmesi gerekiyor. Her ürün için ayrı bir optimizasyon yapıldığını bilmenizde fayda var.

Bizler sadece e-ticaret sitelerine hizmet verdiğimiz için bu sürecin zor ve uzun soluklu olduğunu çok iyi biliyoruz. Birkaç ayda iyi sıralamalar elde etmeniz çok zordur. E-ticaret SEO çalışmaları genellikle yıllık çalışmalarla iyi bir performansa ulaşırlar.

E-ticaret siteniz için ilk etapta SEO’dan daha çok dijital pazarlamaya ihtiyacınız bulunuyor. Yani markalaşma sürecine. Dijital Pazarlama ile aynı anda SEO çalışmaları yürütüldüğüne başarı kaçınılmaz oluyor diyebilirim.

Bütçenizin %40’lık bölümünü SEO için ayırmanız ilk etapta yeterli olacaktır.

Dijital Pazarlama Süreci ve Yatırımı

Dijital Pazarlama içerisinde birçok alanı barındırmaktadır. Adwords, Sosyal Medya Reklamları, Youtube, Görüntülü Reklamlar, Merchant Alışveriş Reklamları vb platformlarda açılan hesaplar ile reklamlar yayınlanmaktadır.

Bütçenizin %60’lık bölümünü yatıracağınız alan dijital pazarlamadır. Ürün çeşitliliği ve kategoriler reklam harcamalarını belirleyen unsurlar arasında yer almaktadır.

Çoğu zaman ne kadar bütçe ile başlamalıyım diye sorarlar. Çok basit bir hesap yapalım, işe alacağınız bir kişi sizi Türkiye’nin tamamına duyurabilir mi? Ya da ürünlerinizin hedeflendiği kitlenin tamamına? Ne kadar hesap sorabilirsiniz? Bir kişinin tüm hayatınızı değiştirebileceğini düşünüyor iseniz, kesinlikle e-ticarete girmemelisiniz.

Cadde üzerinde bir mağaza açtığınızı düşünelim. En az 1 muhasebeci, 1 temizlik görevlisi, 2 veya 3 satış personeli, 1 müdür çok basit bir hesaplama yapıyoruz şu anda. Size ne kadar maliyet oluşturur. Bir e-ticaret sitesi açarken bu yüzden sadece 1 kişiye ödenebilecek bir maaş tutarı ile bir şeyler yapamazsınız.

SEO ve Dijital Pazarlama uzmanınıza iyi bakmanız gerekiyor. Asgari ücret ödenen bir kişiye ödediğiniz bir tutar ile ne kadar başarılı olmasını bekliyorsunuz. İş yeriniz üzerinden düşünebilirsiniz. Bir çalışanınıza 3 gün satış düşük dediğinizde 4. Gün işten ayrıldığını görebilirsiniz. Unutmayın SEO Uzmanınız sizin temel yapı taşınızdır, sıkmadan dengeyi sağlamalı ve site kaderinizi belirleyecek uzmana güvenmelisiniz.

Kampanyalar ve Görsel Sunum

E-ticaret siteniz var ise, kesinlikle bir grafikerinizin olması gerekiyor. Çok fazla ürüne sahip değilseniz bionluk vb sitelerden çözüm üretebilirsiniz. Lakin ürün sayınız 1000 ve üzerinde ise bir grafikerinizin olması zorunluluktur.

Her gün sosyal medya hesaplarınızda paylaşımlar yapılması gerekiyor. Dijital Pazarlama sürecinde kullanılacak görsellerin sık sık revize edilmesi gerekmektedir. Yine site içerisinde kullanacağınız ürün, slider, kategori görsellerinizin düzenli olarak revize edilmesi gerekmektedir.

SONUÇ

E-ticaret sitesi sahibi olmadan önce defalarca düşünmeli ve iyi araştırmalar yapmalısınız. Kulaktan dolma bilgiler ile kesinlikle girmeyin derim. Harcadığınız paralar, zaman hepsi boşa gidecektir. Nereden nasıl başlayacağınızı bilmiyor iseniz, sizlere gösterdiğim yolları takip ederek ilerleyebilirsiniz.

Projelerinizi benimle paylaşabilirsiniz. Bir E-ticaret uzmanı arıyorsanız iletişim bölümünden benimle irtibata geçebilirsiniz.