Dijital Pazarlamanın Gücü ve Segmentasyon

dijital pazarlamanın gücü

Dijital pazarlamada iki temel güç: Segmentasyon ve Ölçülebilirlik

  • Segmentasyon ve Kişiselleştirme
    • Hedef kitle, çok hassas bir şekilde segmentlere ayrıştırılabilir –  markanın şimdiki konumu ve marka ile gerçekleştirilen son etkileşimleri tetikleyen faktörler bile segmente edilebilir.
    • Verilmek istenen mesajlar, kişilere özel hazırlanmış olabilir hatta olmalıdır.
  • Ölçülebilirlik
    • Dijital platformlar neredeyse tamamen ölçülebilir – her dakika ve her bir müşteri tarafından yapılan tıklamalar ölçüm sonuçlarına katılabilir.
    • Sayısal olarak, çeşitli kampanyaların performansını, hangi kanalların en çok fayda sağladığını ve çabalarınız sonucu oluşturduğunuz kampanyaların en iyi odak noktalarını görebilirsiniz.

Dijital pazarlamada segmentasyon;

Segmentasyon, geniş bir pazarı baz alarak belirli gruplara veya karakteristik özelliklere göre kitleleri ayırma işlemidir.

Segmentasyon Türleri;

  • Coğrafik segmentasyon       (Geographic Segmentation)
  • Demografik segmentasyon (Demographic Segmentation)
  • Davranışsal segmentasyon (Behavioral Segmentation)
  • Psikografik segmentasyon  (Psychograpgic Segmentation)
  • Kültürel segmentasyon       (Cultural Segmentation)

İyi bir segmentasyon yapmak için dikkat edilecek noktalar;

  • Homojenlik:Segment içerisinde bulunan kişilere eşit pazarlama stratejilerinin uygulanması gerekmektedir.
  • Keskin farklar:Segmentlerinizi birbirinden ayıran kesin ve net çizgiler olması gereklidir.
  • Boyut:Her segment, minimum ekonomik bütçenizde pazarlanmak üzere yeteri kadar büyük olmalıdır.
  • Erişilebilirlik:Segmentler erişilebilir olmalıdır.
  • Kârlılık:Her segment, size getireceği kâr düşünülerek bölümlendirilmelidir.

Bu noktaları baz alarak gerçekleştirilen segmenasyonlar size aşağıdaki avantajları sunacaktır;

  • Dijital size geniş bir kullanıcı bilgisi sunarak, yukarıdaki faktörlere dayalı olarak kullanıcıları hedefleme yeteneği, büyük veritabanları oluşturmak ve yönetmek için imkan sağlar.
  • Müşterilere, müşterilerin tercihlerine ve ihtiyaçlarına göre geniş bir iletişim kanalı aracılığıyla ulaşılabilir.
  • Bir kitle segmenti dijital olarak oluşturulduktan sonra kitleye gönderilen mesajlar da özelleştirilebilir.
  • Bu özelleştirme, müşterinin adını bir e-posta iletisine eklemek gibi küçük detaylar bile olabilir veya müşterinin satın alma geçmişine bakılarak ürün ya da servis feedbackleri almanızı sağlayabilir, kişinin bağlantılarına ve marka ile etkileşimlerine erişerek çok daha spesifik segmentasyonlar yaratmanızı sağlar.
  • Örneğin, Amazon, satın alınması planlanan ürünlerin yanı sıra başkaları tarafından satın alınan benzer ürünler kullanıcılara ürün önerileri olarak sunar.

Ayrıca ürün sayfalarınızı geliştirmek için buradaki linke tıklayarak, detaylı bir ürün sayfasının nasıl olabileceğini görüntüleyebilirsiniz.

Dijital pazarlamada ölçülebilirlik;

  • İçinde bulunduğumuz teknoloji sayesinde, web üzerindeki neredeyse her hareket izlenebilir, yakalanabilir, ölçülebilir ve analiz edilebilir.
  • Geleneksel medyada ise(Tv, Radyo, Gazete vb.) neyin , ne kadar iyi çalıştığını ve nasıl çalıştığı sorularına cevap bulmak zordur.Dijital pazarlamada ise anlık olarak her taktiğin geri dönüşü ölçümlenebilir.
  • Dijital, kampanyaların başarısını kanala, kitle segmentine ve hatta günün saatine kadar saptamanıza yardımcı olabilir.
  • Web analitik araçları sayesinde, çevrim içi verileri gözlemleme, analiz etme ve stratejiyi çizme disiplinlerinde size daha sağlıklı yol gösterebilir. Bir pazarlamacıya kitlenin davranışını anlamaya yardımcı olmak için bir adım daha ileri giderek müşteri davranışları sunar.
  • Analitik veriler sadece insanların davranışlarını analiz ederken, platformlarda bulunan yorumları benzer şekilde manuel ölçümlemek, markanızın veya ürününüzün insanlar üzerindeki etkisini ölçmenize yardımcı olur.

pazarlama yaşam döngüsü

 

Düşün:
Stratejik planların geliştirilmesi için başlangıç noktası belirlenmesi
Araştırma, planlama ve strateji.
İletişim, pazar ve ürün zorluklarını karşılamak için dijital fırsatları kullanın.
Varlıkları ve kampanyaları planlayın.
Etkinlikler: Tüketici görüşlerini araştırma, konsept geliştirme, bütçe tahsisi ve kanal planlamayı anlama.

Oluştur:
Kampanyalar yürüterek ve platformları şekillendirerek kavramları hayata geçirmek.
İlgi çekici içeriklerin oluşturulması(Video,Web sitesi, Afişler vb.)
Etkinlikler: Web varlıkları oluşturma, web tasarımı ve geliştirme, kavramsal metin yazımı, sosyal medya varlıklarının oluşturulması, mobil geliştirme, mühendislik iş sistemleri ve sosyal medya entegrasyonu.

İlgi Çek:

Websitenize düzenli trafik çekmek için sosyal medya üzerinde ilişkiler kurun..
Etkinlikler: Medya satın alma ve planlama, arama motoru optimizasyonu, e-posta pazarlama, sosyal medya ve kampanya yönetimi

Optimize Et:
Devamlı gelişme.
Öğelerin ve kampanyaların nasıl performans gösterdiğini anlamak için izleyin ve analiz edin.
Varlıkları ve kampanyaları geliştirmek ve test etmek için fikir edinin.
Analitik, veri madenciliği, dönüştürme optimizasyonu(convertion optimisation) ve test yoluyla bilgi ve kesin sonuç verir.
Optimizasyon, işlemin her aşamasında gereklidir.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.