Arama motorlarında sıralama almak zor olabilir. Özellikle rekabet derecesi yüksek olan kelimelerde sıra almak zordur. Rekabet düzeyi yüksek kelimelerin ise aranma sayısı yüksektir. Arama motorlarından ziyaretçi elde etmek için anahtar kelime araştırması yapılması gerekmektedir. Rekabet seviyesi yüksek bir kelimeye odaklanırsanız ve siteniz SEO açısından güçlü değilse, o kelimeye yoğunlaşamayacaksanız hatalı bir seçim yapmış olursunuz.
Peki anahtar kelime seçimi nasıl yapılır? Uzun kuyruk anahtar kelimelere mi odaklanmalıyız? Rekabetçi kelimeler nasıl kullanılır? Sorularını cevaplayarak doğru anahtar kelime seçim stratejisi üzerinden yardımcı olacağız.
Rekabetli Kelime
Spesifik olan sabit kelimelerde sıra elde etmek çok zordur. Özellikle tekil kelimeler kullanmak sıra almanın çok zor olması anlamına gelmektedir. Örneğin; içerik veya sayfa başlığınızı sadece “SEO” yaparsanız bu aramalarda sıra almanız çok zordur. Rekabetin yüksek olduğu kelimeleri doğrudan kullanmak faydalı değil aksine zararlıdır. Bu gibi durumlarda uzun kuyruk anahtar kelime seçimleri yapmanız gerekmektedir.
Anahtar kelime araştırması yapmadan belirlediğiniz her başlık sitenizin gelişimini etkileyecek bir bilinmeyendir ancak kendi stratejinizi kurarsanız ve çalışmalarınızı bu yönde yaparsanız başarı elde etme şansınız o kadar fazla olacaktır. Anahtar kelime araştırması yaparken kullanabileceğiniz temel ipuçları vardır ancak en iyi seçimleri sitenizde test ederek öğrenebilirsiniz. Sektör ve ziyaretçi kitlesine bağlı olarak farklılık gösterme ihtimali yüksektir. Özetle anahtar kelime araştırması tecrübeye bağlıdır ancak temel bilgilere sahip olarak tecrübe kazanma sürecinde işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz.
Peki rekabet analizi nasıl yapılıyor? Neler aranıyor? Bunu belirlemek için farklı birçok yöntem kullanabilirsiniz ancak iki temel adımda analizi tamamlamak mümkün;
- Google analiz araçlarını kullanmak
- Deneme ve daha fazla deneme
Bu ikisi üzerinde detaylı olarak açıklamalar yapacağız. Sizin için en uygun stratejiyi belirleyerek araştırmalarınızı yapabilirsiniz. En sağlıklısı ikisini bir arada yönetmek olacaktır.
Google kullanarak anahtar kelime belirleme
Google anahtar kelime belirleme açısından birçok avantaj sunmaktadır. En basit örneği bir şey aramaya başladığında tamamlama özelliği ile en çok aranan kelimeleri göstererek anahtar kelime seçmenizi kolaylaştırmaktadır ancak bu kelimeleri doğrudan kullanmamanızı tavsiye ederiz. Öncelikle o kelimelerde rekabet edebilecek olup olmadığınızı belirlemeniz gerekmektedir. Aşağıdaki soruları kendinize sorarak rekabet içinde olup olamayacağınıza karar verebilirsiniz.
- Profesyonel bir web sitesine sahip misiniz? Şirket web sitesi mi kullanıyorsunuz? sıralama sonuçlarında çıkan şirketlerle aynı değerlere sahip misiniz? Web siteniz bu siteler kadar güçlü mü? Şirketiniz, sonuçlarda yer alan şirketlerin yapabildiği işi yapabiliyor mu?
- SERP (arama sonuç sayfası) tanınmış markaları mı gösteriyor? Eğer sizden daha güçlü markalar sıralamada yer alıyorsa optimizasyon yapmadan sıralama almanız zordur. Markalar TV veya radyo reklamları gibi araçlar ile tanınmışsa onlarla rekabet etmeniz dahada küçülür.
- Rakip sitelerin içerikleri nasıl? İçerik iyi yazılmış ve iyi optimize edilmiş mi? Sitelerdeki makaleler ne kadar uzun? Eğer rakipleriniz zayıf içeriklere sahipse şansınız daha fazladır.
- Sonuçlarda Google reklamları var mı? Adwords tıklama başına reklam maliyeti ne kadar? Reklam maliyetleri yüksek anahtar kelimelerde sıralama almak daha zordur.
Basit bir soru
SERP’de sitem, diğer sitelerin yanında nasıl duruyor?
Eşit boyutlarda pazarlama bütçesine sahipseniz: Zorlu, rekabeti yüksek kelimelere odaklanabilirsiniz.
Yoksa: Daha uzun, kuyruk anahtar kelimelere odaklanmayı denemelisiniz.
Deneyin, değerlendirin ve tekrar deneyin
Bir içerik hazırladınız ancak istediğiniz sıralamayı alamadınız. Birkaç ay geçtiği halde sıralaması yükselmiyor ise bu hata yaptığınız anlamına gelir. Şimdi yükselmeyen içeriğinizi açarak anahtar kelimeyi değerlendirin, zorlu bir kelime seçtiyseniz yükselme şansı daha kolay uzun kuyruk kelimelere odaklanın, içeriğinizi optimize edin bu işlemleri yaptıktan sonra sayfanızı yayınlayıp yeniden taranmasını isteyin. Eğer daha iyi bir sıra aldıysanız bir süre bekleyip daha ne kadar ileri gideceğini izleyin ancak istenilen sonucu vermediyse birkaç hafta sonra yeniden düzenleme yapmayı düşünmelisiniz.
Eğer ilk sıralarda yer almayı başaramıyorsanız uzun kuyruk anahtar kelimelere odaklanın makalemizi inceleyerek uzun kuruk anahtar kelime seçimlerinin nasıl yapıldığını öğrenebilirsiniz.
Uygulama Sonrası Genel Durum
Sitenize en fazla trafiği çekmek için anahtar kelime seçmek zordur. Birçok kişi arama motorları sıralamasını şans olarak değerlendirir ancak bu şanstan çok stratejik çalışmaya bağlıdır. İpuçlarına mümkün olduğunca yer verdik ancak sektörlere ve rekabete bağlı olarak stratejiler değişiklik gösterebilir.
Siteler bir ağaç gibi büyümektedir. Yeni bir siteyi tohum gibi düşünün siz onu beslemezseniz filizlenmez ancak beslerseniz yeşillenmeye başlar gün geçtikçe büyür. Siz ona ne kadar iyi bakarsanız o kadar iyi meyveler alırsınız ancak kendi haline bırakırsanız kurtlanır, iyi meyve vermez. Siteleri de gündeme uygun şekilde beslemeniz onun büyümesini sağlar.
Yapılan en büyük hata rekabetli anahtar kelimelere odaklanmaktır. Bir ağaç bir anda büyümez öncelikle gelişim aşamasını tamamlamak zorundadır. Aranma hacmi yüksek kelimeler yerine yeni gelişen sitelerde detaylı aramalara odaklanmalısınız. Örneğin: “En iyi oyunlar” yerine “En iyi playstation 4 oyunları 2018” veya “En iyi aksiyon oyunları 2018” gibi daha fazla detay içeren anahtar kelime seçimleri yapmalısınız.
Oldukça etik ve kaliteli bir anlatım olmuş teşekkür ederim.
Teşekkürler hocam çok faydalı olduğunu düşünüyorum