Birçok web yöneticisi ya da sektör içerisinde olanlar SEO’yu belirli kalıplara sokmaya çalışmakla bir şeyler elde edilebileceği yanılgısından vazgeçmiş değiller. Nedir mesela; Anahtar kelime başlıkta geçecek, tamam geçsin. İlk paragrafta geçecek, tamam o da geçsin. Efendim şu kadar kelime yazarsan yüzde bilmem kaç oranında içerikte geçmeli. İşte burada biraz fren yapın. Siz zaten başlık kısmında Google’a derdini anlatıyorsunuz. Hadi girişte de özet geçiyorsunuz diyelim. Peki, içerikte sürekli sürekli neyi tekrar ediyorsunuz.

Google eski Google değil, kullanıcı eski kullanıcı değil. Rekabet her geçen gün artıyor. Siz kullanıcılarına farklı olarak ne sunuyorsunuz ki sizi tercih etsin. SEO sadece bu teknik yöntemleri uygulamaktan ibaret değil. Yeni fırsatları değerlendirmeniz, kendi fırsatınızı kendiniz oluşturmanız, rakiplerin farketmediği yöntemler keşfetmeniz de birer SEO’dur.

Bu nedenle optimizasyon çalışması yaparken neler yapılabileceği konusunda size yol gösterecek nitelikte bir içerik hazırladık. Bu içerikte rekabet oranı yüksek dahi olsa web sitenize nasıl ziyaretçi alabileceğinizi ve daha fazlasını içeren Barnacle SEO Stratejisini tüm detaylarıyla öğreneceksiniz.

BARNACLE SEO NEDİR?

Barnacle kelimesi, dilimizde kaya midyesi anlamına gelen ve özellikle tuzlu sularda gemilere, büyük balıklara, kayalıklara tutunarak yaşayan eklem bacaklı organizmalara verilen isimdir. Barnacle SEO terimi ise ilk olarak Will Scott tarafından ortaya atılmış ve başarılı sonuçlar elde edilmiş bir SEO stratejisidir.

Barnacle SEO, markanızı, içeriğinizi veya ürünlerinizi, öncelikle rekabetçi anahtar kelimelerde üst sıralara çıkarmak için sektörde otoriter web sitelerininden faydalanan bir stratejidir. Burada amaç güçlü bir siteden otoritesinden faydalanıp sıralamalara katkı sağlamaktır. Düşük aranma hacmine sahip olan sitenin, kendinden otoriter ve daha fazla ziyaretçi kitlesi olan siteden, hedef kitle doğrultusunda sektörel seçimler yaparak bu değerlerden yararlanmayı amaçlar.

Web siteniz her anahtar kelime için sıralamada yer alamaz. Küçük bir işletme sahibi ya da işe yeni başlayan biriyseniz, tek başınıza bu rekabetin üstesinden gelmeniz daha zor olacaktır. Burada imdadınıza kaya midyeleri yetişiyor. Nasıl mı? Harika bir içeriğiniz ya da ürününüz olduğunu farz edelim. Ancak hedeflediğiniz kelimelerde rekabet oranı çok yüksek ve organik trafik almanız çok zor ise, bunu duyuracak bir blog açmaya ya da SEO hizmeti almaya da bütçeniz de yoksa burada yapılması gereken en iyi hamle sıralamalarda üst sıralarda çıkan otoriter sitelerden faydalanmak olacaktır.

Verdiğiniz hizmetleri insanlara duyurmak istiyorsunuz ancak rekabet ortamından dolayı kendi sayfanız üzerinden bunu gerçekleştiremiyorsunuz. Yapacağınız en iyi hamlelerden bir tanesi de belirli komisyonlar karşılığından hizmet tanıtımı yapan sitelere kayıt olarak kaliteli tanıtımlar ile kullanıcıları kendi sayfalarınıza yönlendirebilirsiniz. Bunu yaparken bu sitelerin kullanım şartlarını zorlamamaya dikkat etmenizde fayda vardır. Yani profilinizde ya da herhangi bir postun altında hizmetinizi tanıtırken sayfanızın linkini kullanmak yerine direkt web sitenizin ismini kullanmak marka bilinirliğinizi de artırır.  Verdiğimiz bu örnek dışında neler yapılabilir tek tek inceleyelim.

UYGULANAN TEKNİKLER

barnacle seo teknikleri

Her zaman önümüzde duran rakiplerin sıralamalarını fırsata çevirme vakti geldi. Ayrıntılara girmeden önce, barnacle SEO ile klasik SEO arasında ki en belirgin farkın sitenizi optimize etmek yerine rakiplerin başarısına odaklanılması olduğunu belirtmek isterim.

İçerik hazırlarken anahtar kelime araştırması için kullandığınız tekniklerin bir kısmını burada rakip siteleri belirlemek için kullanıyor olmanız buna gösterilecek en somut örnek olabilir. Burada fark kelime araştırması yaparken genelde düşük rekabet düzeyinde ki kelimelere odaklanırken, bu yöntemde rekabetçi kelimelerde sıralama almış siteleri hedefliyor olmanız olacak. Çünkü rekabetçi kelimelerde ilk sıralarda yarışmakta zorlanacağınız rakipleriniz olacak. Bu nedenle yarışmayacağız, faydalanacağız.

Nasıl yapıldığını ve hangi yöntemleri kullanabileceğinizi örnek bir proje üzerinden anlatacağız. Örnek projemiz Kocaeli’de işlettiğimiz bir lokanta olsun. Yerel aramalarda hangi yöntemlerle kullanıcılara ulaşacağız birlikte bakalım.

Öncelikle google’da “Kocaeli’de ki En İyi Lokantalar” araması sonucuna bir göz atalım.

kocaeli lokanta sonuç

Yerel bir işletme aradığımız için google bize öncelikle Google My Business sonuçlarını gösteriyor. Burada karşımıza bir zorunluluk çıkıyor. İşletmemizi Google My Business’a ekliyor ve işletme profilini olabildiğince optimize ediyoruz. Bu bizi ilk 3 sonuç arasına çıkarmasa bile bu artık yerel işletmeler için olmazsa olmaz konular arasındadır diyebiliriz.

Arama sonuç sayfasını aşağı kaydırdığımızda da mevcut potansiyeli ortaya çıkarmış oluyoruz.

kocaeli barnacle sonuçlar

Çıkan bu sonuçlardaki web siteleri potansiyel rakiplerden işbirliği yapabileceğimiz hedeflerimize dönüşüyor. Bu sonuçlar içerisinde yer almak işletmemiz için büyük bir destek olacaktır.

Yeri gelmişken hatırlatmakta fayda var. Bu örnekte işletmemizin bir web sitesi olmayabilir. Gerçek hayatta da olmayabilir. Demek ki sonuç olarak SEO çalışmaları sadece web siteleri için değil yerel işletmeler için de yapılabilirmiş.

Evet sonuçları listeledikten sonra hedeflerimizle ilgili backlink analizi yapabiliriz. Karşımıza çıkan sonuçlardan sektörümüzle alakalı web siteleriyle irtibat kurup bu içeriklerde yer alıp alamayacağınızı test edebilirsiniz. Yani öncelikle rakibin bizzat kendisine, daha sonra bağlantı aldığı noktalara ulaşıyoruz.

Her fırsatı değerlendiriyoruz. Yapılan yorumları inceleyip herhangi bir soru sorulmuşsa buna işletmemizi de dahil edip ilgi çekici şekilde cevaplar vererek kullanıcıda merak duygusu uyandırabiliriz. Yani bu çalışma tamamen fırsatları görebilme ve değerlendirme kapasitesiyle alakalı sonuçları olan bir yöntem. Barnacle SEO çalışması her işletmeye özgü ayrı bir çalışma gerektirdiği için örneğe burada son veriyor ve sizi başarıya ulaştıracak olan fırsatlardan en önemlilerini sizlerle paylaşıyorum.

1.Yayıncı Platformlarında Profil Açın

Web sitenize kelime sayısı binlerce olan ayrıntılı içerikler giriyorsunuz ancak rekabet ortamından dolayı bir türlü istediğiniz noktaya gelemiyorsanız içerik yayınlama platformlarını mutlaka kullanmanızı tavsiye ederim. Medium ve Onedio gibi en çok bilinen ve otoriter platformlarda profil oluşturup makale, içerik yayınlamak ve ziyaretçileri sitenize çekmek için neyi bekliyorsunuz. Aşağıda gördüğünüz Onedio platformuna kolayca kayıt olabilir ve birçok kategoride içerik yayınlayarak sitenize trafik çekebilirsiniz.

onedio kayıt

Yayıncı platformlarda içerik yayınlarken aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmanızda fayda var.

  1. Anahtar kelime araştırması yapın. Yüksek arama hacimleriyle en rekabetçi terimleri hedeflediğiniz için Barnacle SEO yaptığınızı unutmayın.
  2. İçerikleri kullanıcılar için optimize edin.
  3. İçerikte işletmenizin viral reklamını yapın.
  4. Okunması kolay kaliteli ve merak uyandıran içerikler yazın.

2.Satış Ortaklığı Yapın

Satışını yaptığınız ürünleriniz varsa hepsiburada, n11 gibi pazar yerlerinde satıcı olabilirsiniz. Burada ki amaç satış yapmak olduğu kadar oluşturduğunuz profillerde işletmeniz hakkında yeterince bilgi vermenizdir.Ürün sayfalarında çıkan profil bilgileriniz kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir. Aşağıdaki örneği inceleyelim.

hepsiburada satıcı hesabı

Ürün sayfasında 1 numara olarak işaretlenmiş alanda işletme profili oluştururken oluşturduğunuz mağaza ismi olur. Bu bölümde işletme ismini kullanmalısınız. 2 ve 3 numaralı alanlar ise müşterilerin en çok dikkat ettiği yerler. Ürünlerinizle ilgili sorulan sorulara verdiğiniz yanıtlar, geri dönüşleriniz, müşteri ile olan ilişkinizin sonucu bu alanlara yansır. Ürün açıklamaları kısmında da işletmenize dair ipuçları vermeyi unutmayın.

E-ticarette bu stratejiyi uygulamak istiyorsanız sadece çok ziyaretçisi olan pazar yerlerine değil kayıt olabileceğiniz tüm platformlarda ürünlerinizi sergileyin.

3.Sosyal Medya Kanallarını Aktif Kullanın

Teknik açıdan bakıldığında, Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest ve diğer sosyal ağlara bağlanmayı, uyguladığımız bu barnacle stratejisini bilmeden de yapardınız.

Peki daha ne yapabilirsin? Tüm sosyal ağlarda birer arama motorlarıdır. Sosyal katılım ne kadar yüksek olursa, karşılığını o kadar çok alırsınız. İşte bazı ipuçları:

  1. En ilgi çekici yayınlara yorum yazın ve yanıt verin.
  2. Bu yayınları beğenin.
  3. Spam yapmayın, ancak markanızı video veya dolaylı olarak ilginç bir şeyle anlatmak için birçok fırsat vardır.
  4. En popüler gruplarda tartışmalara başlayın.
  5. Mutlaka bu platformları aktif olarak kullanın.
  6. Sektörünüzle alakalı topluluklara katılın ve aktif etkileşim içerisinde olun.
  7. Linkedin gibi platformlarda kaliteli ve orijinal içerikler oluşturun.

seoşefi linkedin

5.Potansiyel Ziyaretçileri İzleyin

Sektörünüzle alakalı aklınıza ne kadar otoriter platform (web sitesi, haber sitesi, yayıncı siteleri,  pazaryerleri…) geliyorsa buralarda bulunan potansiyel ziyaretçilerinizi izleyin. Sordukları sorulara cevap verin.

Yukarıda bahsettiğim gibi merak duygusu uyandıracak sorular sorun. Bu ne işe yarar? Konumuz her ne kadar rekabetçi kelimelerde uygulanacak stratejilerle alakalı olsa da, daha önce yazılmamış ya da yeteri kadar yazılmamış bir konuda içerik yazdıysanız bununla alakalı merak uyandıran sorular sorarak ziyaretçilerin içeriğinizle alakalı Google’da arama yapmalarını ve sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz. Alın size kendi organik trafiğinizi oluşturma fırsatı.

İpucu: Kullanıcıların sektörünüzle alakalı ne tür sorular sorduğunu bilmeniz size site içi ve site dışı SEO çalışmalarında olduğu gibi birçok konuda yardımcı olur. İçerik üretirken bu sorulara cevap niteliğinde bilgiler hazırlamakta bu fırsattan yararlanmaktır. Peki kullanıcıların sektör ile ya da hedef kelimeleriniz ile ilgili hangi soruları sorduğunu nasıl bulacaksınız? Answer The Public web sitesi bize aradığımız kelimelerle ilgili sorulan tüm soruları ayrıntılı şekilde veriyor olacak.

Answer the Public sayfasında aranılacak kelimenin ingilizce karşılığı, ülke seçimi Turkey, dil seçeneği İngilizce olacak şekilde arama yapıyoruz. Türkçe dil seçeneği olmadığı için çıkan sonuçları dilimize çevirmeniz gerekiyor.

seo araçları sonuç

SEO araçları (SEO tools) ile ilgili yapılan sorgulamada karşıma arama motorlarında aratılan ve faydalanabileceğim birçok soru çıktı. 2 numaralı alanda olduğu gibi sorular karışık değil kategorilere ayrılmış şekilde sonuçlara ekleniyor. Yani “Nasıl” soru kelimesiyle sorulan tüm sorular bu alanda bana gösterilir.

6.Google My Business Profilinizi İhmal Etmeyin

Google My Business profili, yerel SEO’nun en önemli parçalarından biridir.

Her şeyden önce, profiliniz yoksa yeni bir profil oluşturun. Profil bilgilerinizi güncelleyin, adres ekleyin, çalışma saatlerini ekleyin, fotoğraf yükleyin, müşterileri yorum bırakmaya ve onlara yanıt vermeye motive edin.

Bunun önemli bir zorunluluk olduğunu makalenin başında zaten söylemiştik.  İlk 3 sonuçta görünmek için elinizden gelenin en iyisini yapmak önceliğiniz olmalıdır.

7.”En İyi…..” Listelerini Hedefleyin

Sektörle alakalı arama motorlarında “en iyi…” tarzında yapılan arama listelerini hedefleyin ve bu listelerde yer almaya çalışın. Eğer e-ticaret yapıyorsanız ürün inceleme sitelerinden de faydalanmayı ihmal etmeyin. Ürün inceleme sayfasının altında bulunan yorumlarda sorulan sorulara yukarıda bahsettiğim gibi siz cevap verin. Herhangi bir soru sorulmamışsa siz sorun.

Aşağıda bir bilgisayar inceleme sayfasında yapılan yorum, sorulan soru, yazı içerisindeki bağlantı dikkatinizi çekmiştir.

yorumda soru sormak

Aynı şekilde yine aynı sayfada sorulan bir soruyu aşağıda görüyorsunuz. Bu arkadaşa cevap verilmemiş. Aynı ürünün satışını yapıyorsanız burada hemen devreye girerek bu soruya ayrıntılı şekilde yanıt verip kullanıcıyı sitenize davet edebilirsiniz. Sonuçta kimse satın almayacaksa zevkine ürün incelemesi yapmaz.

yorumlarda sorulan sorular

7.Kendi Fırsatlarınızı Oluşturun

  • Rakiplerinizi hedefiniz yapacak her fırsatı değerlendirin.
  • Sadece kendi işletmenizi değil sektörünüzle alakalı tüm platformları takip etmeniz size birçok fırsatı da beraberinde getirir.
  • Bu yöntemde web sitenizi optimize etmediğiniz için, normal anahtar kelime araştırmalarına kıyasla biraz farklıdır. içeriğinizin web sitelerini iyileştirmesi ve üst sıralarda yer almasına yardımcı olması gerektiğini unutmayın.
  • Topluluk ya da hayır organizasyonlarının sponsorluğu, influencer pazarlama, PPC reklamları ve diğer bazı teknikler de bu çalışmalara dahil edilebilir.