Google arama motoru botları bir içeriğin anahtar kelimesini saptamak için kullanım oranına bakardı. Lakin bu durum çok geride kaldı diyebiliriz. Google botları sayfanız içerisinde geçen bazı kriterlere bakarak içerik hakkında net fikirler ortaya çıkarıyordu.
- Resim alt açıklamaları
- Başlıkta geçen anahtar kelime
- URL içerisinde bulunan anahtar kelimeler
- Meta açıklama alanı
- H2 ve H3 tağları içerisinde geçen anahtar kelimeler
Google halen aynı mantıkla çalışmaktadır. Lakin artık önemli bir yardımcısı var ve daha akıllı Rankbrain.
Artık içerikler içerisindeki ilişki düzeyine bakan bir arama motoru ile karşı karşıyayız diyebiliriz. İlişki düzeyini ölçen sanal bir zekaya karşı SEO yaptığınızı bilmelisiniz.
Google arama motoru her zaman en iyi sonucu sunmak adına bir çok güncelleme yapıyor ve bu güncellemelerden bizler sadece resmi bloglar da duyurulanlar dan haberdar olabiliyoruz. Diğer güncellemeler Fred olarak adlandırılmakta ve gizli tutulmaktadır. Arama yapan kullanıcılara alakalı sonuç vermek büyük bir marifettir ve bunu Google çok iyi başarıyor. 2018 yılında daha da gözle görünür olacaktır diyebiliriz.
Google için bir içerikte çok anahtar kelime geçmesi artık bir sıralama kriteri değildir. Tam tersine trafik çekme amaçlı ve ziyaretçiye değer katmayan bir içerik olduğu için SERP sonuçlarında geri planlarda kalmaktadır.
Google içeriğinizi baştan sona denetlemektedir. İçerik içerisinde kullanılan tüm materyaller de sıralamayı etkilemektedir.
Yaptığımız araştırmalara göre arama sonuçlarında en iyi konumlarda çıkan sitelerde ortak bir nokta bulduk diyebiliriz.
Geliştirilmiş LSI İçeriklerde Yatan Başarı
Yapmanız gerekenleri sıralayacak olursak, araştırma yapan kullanıcıya detaylı bir içerik sunmakla başlamanız gerekiyor. Arama yapan ziyaretçiye aradığı terim ile ilgili net bir bilgi sunmanız önemlidir. Geliştirilmiş içerikler genellikle 3000 kelime civarındadır. Kısa içerikler hiç bir zaman başarısız olamaz diye düşünmemelisiniz. LSI ile uzun içerikler oluşturmuş sitelerin genellikle ilk 10 içerisinde yer aldığını görebilirsiniz. Kısa içerikleri genellikle soru takılarının karşılıkları olarak kullanabilirsiniz. Sıralama almış içeriklerde durma oranı genellikle 03:00 dakikayı geçmektedir.
Oluşturulan içeriğiniz ile alakalı kelime grupları ve cümleler bulunmaktadır. İçeriğinizi LSI anahtar kelimeler ile bütünleştirmek, daha iyi sıralamalar almanızı ve ziyaretçilerinizin sitenizde kalma süresini dahi olumlu yönde etkilemektedir. Paylaşılabilir olan içerikleri incelediğinizde genellikle sorularınızın tüm cevaplarını bulabileceğiniz içerikler olduklarını göreceksiniz.
LSI tekniğini bilmiyor iseniz, ilk olarak içeriğini oluşturun ve ardından ücretsiz olarak kullanacağımız kaynaklara bakalım. Başarılı bir LSI uygulamak için aslında Ahrefs, LSI Graph, keyword tool, Serps, Moz, Majestic, Semrush, Seo Profiller gibi online analiz programına ihtiyaç bulunmaktadır. LSI için ücretsiz olarak bulabileceğiniz çözümlere değineceğiz.
İlk kaynak her zamanki gibi Google, anahtar kelimenizi arama çubuğuna yazın ve sayfanın en altına inerek LSI anahtar kelimelere göz atın.
İkinci yardımcı kaynak Google Keyword Planner “Anahtar Kelime Planlayıcı“olacaktır. Google Adwords kullanıcısı değilseniz, bir Gmail açıp adwords kaydı yaparak kullanabilirsiniz.
Topladığınız anahtar kelimeleri içeriğiniz içerisinde içerik kalitesini ve anlamını bozmadan alaka düzeyi oluşturarak kullanmanız gerekmektedir. Unutmayın başarılı içerikler zaman ayrılmış, araştırma yapılmış içeriklerdir.
Teşekkürler hocam
Teşekkür Ederim Hocam. Bundan Sonra yazılarımı bu şekilde yazacağım.