SEO uyumlu makale yazanların en çok zorlandığı bölümler arasında yazılan makalenin hem insanlar hem de Google için ilgi çekici nitelikte olması yer almaktadır. İçerik uzmanların büyük kısmı içeriklerin insan merkezli olarak oluşturulmasının SEO’ya aykırı olduğunu ve insanlarla arama motoru arasında bu etkiden dolayı ciddi bir çatışma olduğunu belirtiyor.
Arama motorlarının belirli kurallara sahip olması içeri yazarlarını sınırlamakta ve bu yüzden içerik editörlerinin yaratıcılığı her geçen gün azalmaktadır.
Bu çatışmaya son vermek adına yazılan içeriklerin hem insan hem de arama motoru odaklı olmasına çalışılmalıdır. Kimisine göre bu mümkün olmasa da birçok uzman tarafından kabul gören 3 altın kural vardır. Bu kurallar sırasıyla şöyledir.
• Popüler konular ele alınmalı
• Semantik konuların bir makalede ele alınması
• Makalenin Featured Snippet olarak yani sıfırıncı sıraya ulaşacak nitelikte yazılması ya da düzenlenmesi
Bunlara dikkat edilecek olursa yazılan makalelerin hem insan hem de arama motoru odaklı olması muhtemeldir.
Popüler Konuların Ele Alınması
Web sitenizde popüler konuları ele almanız hem takipçilerinizin hem de arama motoru üstünden gelen kişilerin yazılarınıza daha fazla ilgi duymasını sağlar. Bunu sağlayabilmek için ilk olarak hedef kitlenizin hangi içerikleri tercih ettiğini, yaptığınız paylaşımlarda yer alan hangi unsurlardan etkilendiklerini ve hangi açıklamaların ilgi çekici olduğunu belirlemeniz gerekmektedir.
Tüm bunlar için hedef kitlenizin içine girmeye çalışın. Onların neleri görmek ya da neleri görmemek istediklerini öğrenmeye özen gösterin.
Yaptığınız gözlemlemeler sonucunda sorun tespiti yapamadıysanız aynı sektörde olan başarılı siteleri inceleyin. Onlarda olup da sizde nelerin olmadığını tespit edin. Özellikle hangi alt konuları ele aldıklarına ve nasıl başlıklar kullandıklarına dikkat edin. Sizin çalışmalarınızda farklılıklar varsa bunları popüler sitelere göre düzenleyin.
İnsanlar ve arama motorları için ilgi çekici içerik yazmak adına kesinlikle not tutmanız gerekmektedir. Popüler arama sorgularını, Google önerilerini kesinlikle not alın. Rakip sitelerin ilgili aramalar için nasıl başlıklar kullandıklarını gözlemleyin.
Her ne olursa olsun rakibinizin kalıplarını farklı stratejiler oluşturarak uygulayın. Aynı kalıpları kullanmanız fikirlerinizin orijinal görünmesini engeller. Bu yüzden kalıpları yeni konular ve orijinal fikirler üstünde uygulamaya çalışın.
Makalelerin Semantik Olarak Yazılması
Google, son zamanlarda yapmış olduğu geliştirmelerin büyük bölümünde kelimelerin, kelime gruplarının ve terimlerin birbirleriyle olan ilişkilerini anlamaya uğraşmaktadır. Bu yüzden de yapılan güncellemeler sonrasında iyi sıralama alan makalelerin büyük kısmı, içerisinde anlam ilişkisi olan kelimeleri barındıran makaleler oldu. Eğer bu güne kadar çalışmalarınızda anlamsal ilişkisi olan kelimeleri makaleler içerisinde ele almadıysanız şimdi ele almaya başlayın. Bu sayede makaleleriniz hem insan hem de Google açısından ilgi çekici içerik haline gelecektir.
Ele aldığınız konularda kullanabileceğiniz semantik kelimeleri belirlemekte zorlanıyorsanız yine Google üzerinden destek alabilirsiniz. Yaptığınız anahtar kelime aramalarında en alt kısımda ilgili aramalar kısmı bulunmaktadır. Bunları makalenizde uygun şekilde geçirerek makalenizi semantik hale getirebilirsiniz. Yukarıdaki görselde “SEO” aramasında çıkan ilgili aramalar yer almaktadır. Eğer SEO ile alakalı makale yazılacaksa bu ilgili aramalara makalede yer verilmelidir.
Makalelerin Sıfırıncı Sıraya Uygun Yazılması
Google botları, içerik açısından belirli bir doyuruculuğa ulaşmış olan makaleleri Featured Snippet yani sıfırıncı sırada konumlandırır. Bu da ilgili makalenin daha fazla okuyucuya ulaşmasını sağlar. Makalelerinizin maksimum görünürlülüğe ulaşmasını sağlamak için ve trafiğinizde ciddi bir artış yaşamak için makalelerinizi sıfırıncı sıraya uygun bir biçimde yazmalısınız.
SEO dünyasında sıfırıncı sırada yer almak adına geliştirilmiş olan genel bir teknik bulunmamaktadır. Ancak birçok uzmanın kabul gören çeşitli taktikleri vardır ve onlar sırasıyla şöyledir.
• İlk 10 içerisinde yer alan makalelerinizi belirleyin ve bu makaleleri popüler aramalar için düzenleyin.
• Makalelerinizde listeler, tablolar ve paragraflar kullanın. Ayrıca makale başlıklarının soru odaklı olmasına (örnek: SEO Nedir?) özen gösterin.
• Başlık etiketlerini doğru bir şekilde kullandığınıza emin olun.
Rekabeti aşırı derecede yüksek olan sektörlerde böylesine derin düzenlemeler yapmak emin olun verdiğiniz emeğe değecektir. Düzenlemelere geçmeden önce nelerin değişmesinin gerekli olduğunu belirleyin ve çalışmalarınızı bu doğrultuda yapın.
SEO ve insan birer bütün olarak kabul edilmelidir. Yazılan makale insan için ne kadar yararlı olursa olsun eğer SEO kurallarına uygun yazılmadıysa o makalenin sıralama alma ihtimali yoktur. Ayrıca yazılan makale SEO uyumlu olsa da okuyucuya değer katan bilgilere sahip değilse er ya da geç kaybetmeye mahkum olacaktır.