Site içi optimizasyonu yapmamıza yardımcı SEO eklentilerinden biride All in One SEO Pack‘dur. Arama motorlarının kalite yönergeleri temel alınarak hazırlanmış bu eklentiler kurallar dahilinde en iyi site ayarlarını yapmamıza yardımcı olurlar.
All in One SEO Pack Kurulumu
WordPress kullanıcıları için en güvenli yöntem admin paneli üzerinden Eklentiler>Yeni ekle> “all in one seo pack“ Araması yaparak yüklemeniz olacaktır.
Yüklemenin ardından eklentiyi aktifleştirmeyi unutmayınız. Genel arayüzü İngilizce olduğu için biraz karmaşık gelebilir ancak kullanımı ve ayarlamaları yapmak oldukça kolaydır. Ancak hem dil desteği olsun hemde benzer özelliklere sahip bir eklenti kullanmak istiyorum derseniz “Yoast Seo Kurulum ve Ayarları” konumuzu inceleyebilirsiniz.
All in One SEO Pack Ayarları
Temel arayüzünde üç farklı SEO ayarları sunar bunun yanında site performans raporlarını anlık olarak gösterim küçük değişiklikler ve sınırlamalar yapma imkanı sunmaktadır.
General Settings (Genel Ayarlar)
Site genelinde yapılan düzenlemeler ve tanımlamalar yer almaktadır. Adım adım kullanmanız gereken alanlardan ve görevlerinden bahsedeceğiz.
“Canonical URLs” aktif etmeniz gereken alanlardan bir tanesidir. Sitenizde sayfa geçişleri kullanıyorsanız diğer sayfaların sitenizin hangi kısmıyla alakalı olduğunu ve yanlış sayfaların sıralamalarda yer almasını engellemek için kullanılan bir araçtır. Yani arama motorlarına yol göstermek için kullanılır.
“No Pagination for Canonical URLs” bu özellik sadece özel hizmetler veren ve sadece tek sayfa üzerinden hizmet veren siteler için kullanılır. Tüm sayfalarınızı tek bir sayfaya yönlendirmektedir.
“Set Protocol For Canonical URLs” eğer sitenizde güvenlik sertifikası kullanıyorsanız Canınical bağlantılarınızı manuel olarak yönetebilirsiniz ancak karmaşık bir durum oluşmasunu engellemek için bu alanı “Auto” olarak işaretleminizi tavsiye ederiz.
“Use Original Title” tema ve wordpress ile gelen kalıcı bağlantıları kullanmanızı sağlar ancak bu bağlantılar SEO dostu olmayacağı için “Disabled” yaparak kendi ayarlarınızı kullanmanız gerekmektedir.
“Use Schema.org Markup” sitenizin arama motorları tarafından daha kolay algılanmasını sağlayacak yapıdır. Bu alanı aktif ediniz.
Home Page Settings (Ana sayfa ayarları)
“Home Title” (Ana sayfa başlığı), arama sonuçları üzerinde gözükecek ve sitenizi tanımlayacak başlık alanıdır. Bu alanı doldururken kullanılan karakter sayısının 60’dan fazla olmamasına ve anahtar kelimelerinizi kullandığınızdan emin olunuz. Ziyaretçiler arama sonuçları üzerinde sadece 60 karakteri görebildikleri için sizi kısaca tanımlayacak anahtar kelimeler tercih etmelisiniz.
“Home Description” (Ana sayfa açıklaması), sitenizi tanımlayacak 120-160 karakter aralığında içerisinde anahtar kelimelerin yer aldığı bir tanım eklemeniz gerekmektedir. Kısaca kendinizi özetlemeniz arama sonuçlarında kullanıcılara yeterli bilgileri sunduğu için daha fazla ziyaretçi almanıza yardımcı olur. Mobil üzerinde görüntülenen karakter sayısı yaklaşık 140 olduğu için bu sayıyı geçmemeyi deneyiniz.
“Home Keywords” (Ana sayfa anahtar kelimeleri), sitenizin hangi anahtar kelimelerde hizmet verdiğini kolayca tanımlamanıza yardımcı olur. Google 2015 yılında keywords kullanımına dikkat etmeyeceğini açıklamış olsa da diğer arama motorları için bu alanı doldurmanızı tavsiye ederiz.
“Title Settings” (başlık ayarları), aktif ettiğinizde otomatik olarak tüm içerik, kategori ve etiketlerde sabit başlıklar kullanmanıza yardımcı olur ancak bu özelliği yanlış kullanırsanız sitenize zarar verebilirsiniz. Anahtar kelimelerinizin tüm içeriklerde yer alması sıralama kaybetmenize neden olabilecekken Google tarafından desteklenmeyen bir çalışma yapmış olursunuz ayrıca kullanılan başlığınızı uzatacağı için hedef karakter sayını artırmış olursunuz. Bu alanı en iyi şekilde kullanmak için alan titlerı ve sonunda %blog_title% yani site isminiz yer aldığından emin olun.
“Custom post type settings” (içerik özelleştirme ayarları), site içi optimizasyonu yaparken yazılarınızda, kategorilerde ve diğer alanlarda özel SEO çalışmaları yapmanıza yardımcı olur. Özelliği aktif ederek yazılar, sayfalar ve galeriler kısmını seçin bu alanlarda hedef kelimelerinizden oluşan başlık, açıklama ve SEO dostu URL yapısı kullanıldığından emin olun.
“Webmaster verification” (Webmaster doğrulama), Google, bing ve yandex gibi popüler arama motorlarının webmaster araçlarına kayıt olarak meta kodlarını sitenize tanımlayınız. Bu araçları aktif olarak kullanmanız gerekmektedir.
“Noindex Settings” (indexleme ayarları), sitenizin çok indexi olduğu iyi olduğu anlamına gelmez bunu daha öncede belirtmiştik, doğru ayarlar kullanmadığınız taktirde sitenizin arama motorları üzerinde yanlış sayfaların yer almasına neden olabilirsiniz. Bu alanda ortam, iletişim formları ve grid builder alanını noindex yaparak botların taramasını engel olabilirsiniz. Ek olarak, “Use noindex for Date Archives” (Tarih arşivleri), Use noindex for Author Archives (Yazar arşivleri) ve Use noindex for the 404 page (hatalı sayfalar) işaretleyerek botlar tarafından taranmasını engelleyebilirsiniz.
Anlattığımız ayarlar genel içeriğe sahip siteler için geçerlidir. Eğer e-ticaret, fotoğraf galerisi gibi kategorilerde yer alan siteleriniz varsa farklı ayarlar kullanmanız gerekebilir. En iyi şekilde hangi ayarları kullanmanız gerektiğini öğrenmek için iletişime geçebilirsiniz.
Performans
WordPress ve eklentilerin sunucularınızda kullandığı hafıza alanlarını ayarlamanıza yardımcı olur. Sunucu durumu hakkında performans raporu sunar.
Özellik Yöneticisi
Site içi SEO opitimizasyonu yapmanıza yardımcı ek özellikler yer almaktadır. Botların sitenizi daha kolay algılaması için bu özellikleri aktif etmelisiniz. Sitemaps, Robots.txt oluşturarak webmaster tools aracılığı ile site ayarlarınızı tanımlayınız. Dosya düzenleyiciyi kullanarak sitenize zarar verecek trafikleri, bölgeleri ve IP adreslerini engelleyebilirsiniz.
Detaylı harika bir bilgi teşekkür ederiz işime çok yaradı sağolun.