Adwords reklam veririmliliği arttırmak için neler yapabiliriz? Sponsor olarak çıkartılan reklamların hedefi tıklanma sayısını artırarak potansiyel müşterilere ulaşmaktır. Ancak elde edilen bu ziyaretlerin geri dönüşüm oranı düşük olursa gelir ve gider arasında dengesizlikler yaşayabilirsiniz. Bu verimliliği artırmak için uygulayabileceğiniz bazı teknikler bulunmaktadır.
Adwords Reklam Verimliliği Arttırma Yöntemleri
- Güne iyi başlamanın sırrı sabah reklamları
Reklamlarda en verimli zaman aralığı sabah saatleridir. Birçok kişi ve kurum ihtiyaçlarını karşılamak için sabah saatlerinde arayışlarına başlar veya önceki günden oluşan ihtiyaçları sabaha kalmıştır. Bunlar gibi çeşitli faktörler özellikle ticaret yapan sitelerin verimliliğini gündüz saatlerinde üst seviyelere çıkartır.
Sabah reklamlarında verimliliği daha iyi bir hale getirmek için önceki günde hesabınızda neler olduğunu inceleyen, hangi kelimelerde ziyaretçi ve dönüşüm aldığınızı değerlendirin, sektörünüzle ilgili gelişmeleri, yeni ürünleri takip ederek gündemde olanları ön plana çıkartın.
Hızlı tepkiler verin, gelen ziyaretçilerle reklam bütçeniz azalır ve sıralamalarda daha alt sıralara inersiniz. Verileri anlık olarak takip edin kelimelerinize ilginin arttığı saatlerde satış oranlarını takip ederek reklam bütçenizi artırıp daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.
- Negatif kelimeler ekleyin
Kelimelere göre reklam tıklama maliyetleri değişiklik göstermektedir. Bütçenizi en verimli şekilde kullanmak için maliyeti yüksek kelimeleri negatif olarak ekleyin böylece günlük bütçenizin hızlı bir şekilde tüketmeden daha fazla insana ulaşmasını sağlarsınız.
- Google görüntü reklamları (GDN) alakasız siteleri çıkartın
Reklamlarınızın görüntülenme ve tıklanma oranına göre bütçenizi tüketir. Maliyet ve verimlilik oranını maksimum seviyeye çıkarmak için sektörünüzle alakası olmayan siteleri engelleyerek verimsiz reklam gösterimlerini kaldırın.
- Reklam harcamalarını kontrol edin
Reklam hesaplarınızı günlük hatta anlık olarak takip edin, yapılan harcamaların verimli ve kontrollü şekilde ilerlediğinden emin olun. Doğru yapılandırma yapmayan birçok reklam aylık bütçesinin bir günde tükenmesine neden olabilir.
- Reklam ilanlarını zamanlayın
Yaptığınız çalışma verilerini günlük olarak analiz edin verimliliğin en yüksek olduğu zaman dilimlerini belirleyerek o saatlerde reklam ilanlarınızı öne çıkartın verimliliğin düşük olduğu saatlerde ilanlarınızı durarak ekstra bütçe tüketmesini engelleyebilirsiniz.
- Üst harcama limitlerini kontrol edin
Reklamlarınızda her şeyin normal olduğundan emin olun, en yüksek ve en düşük harcama bedellerini optimize edip kontrolsüz olarak bütçenizin hızlı tükenmemesini sağlayabilirsiniz.
- Günlük Raporlamalar Alın
Her zaman verileri takip ettiğinizden emin olun özellikle önceki günün verilerini düzenli olarak takip edin bu rapora, AdWords> Raporlar> dan ulaşabilirsiniz.
- Reklam konumlarını doğrulayın
Reklamlarınızın hangi konumda çıktığını kontrol edin, sıralamalar üzerinde herkesin farklı hedefleri vardır. İlk sırada olmak her zaman en iyi sonuçları sağlayacağı anlamına gelmez. İlk sıranın tıklanma maliyeti daha yüksekken arama sonuçlarında kullanıcıların dikkatini çeken bir başlıkla 3. sırada olup daha düşük PPC oranıyla daha fazla tıklanma alabilirsiniz.
- Sıralamalarınızı kontrol edin
Hedeflenen kelimelerin organik aramalarında anlık sıçramalarla üst sıralara çıktığınız dönemler olmaktadır. Siteleriniz eğer bu işlem için uygunsa doğal sonuçları sık sık kontrol edin organik olarak yükseldiğinde reklamları durdurun böylece maliyetsiz olarak müşterilerinize ulaşıp organik sıralamada daha uzun süre kalabilirsiniz.
- Dalgalanmaları takip edin
Sıralamalarda oluşan ani dalgalanmaları takip edin, bu dalgalanmalar sadece doğal sıralamalarda olmaz. Reklam sıralamaları da rekabet oranına bağlı olarak dalgalanır. Hedef kelimede rekabet oranı yükselirse bütçeye göre sıralamalar yapılmaktadır. Bu dalgalanmaları kontrol etmezseniz bütçenizi hızlı bir şekilde tüketir ve beklenen dönüşüm oranını sağlayamazsınız. Krizi avantajınıza kullanmak için dalgalanmayı takip edin yoğunluk esnasında kısmen reklamları durdurup rakiplerinizin bütçelerinin hızla tükenmesini bekleyin, rekabet seviyesi azaldığında yeniden gösterimleri başlatabilirsiniz.
- Yenilikleri takip edin
Yeni bir ürün çıktığında veya televizyon, gazetelerde sizi ilgilendiren bir ürünün doğal reklamı yapılarak insanların dikkatini çektiyse hedef kelimelere yönelin, ilk iki saat en kritik zaman dilimidir. Rekabet oranı düşük veya hiç yokken ilginin en yüksek olacağı saatlerdir.
Son olarak birden fazla hesap kullananların kedilerine ekstra rekabet oluşturduğunu hatırlatalım, iki farklı hesaptan aynı sektörde oluşturulan kampanyalar hedef kelimenin rekabet oranını artırmaktadır. Tek bir hesap üzerinden reklam yönetimi yapmanızı tavsiye ederiz.