Arama Sorgularını Hedefleyen İçerik Üretme Teknikleri

içerik üretme teknikleri

İçerik SEO’nun temel taşıdır diyebilirim. Ziyaretçilerin yapmış olduğu arama sonucunu hedefleyen bir içerik ile başarı kaçınılmaz oluyor.

İçerik ile ziyaretçileri hedeflemek, her hangi bir yerel Televizyona reklam vermekten çok daha etkilidir. Geri dönüşüm ve etkiyi ölçmek adına Analytics ve Search console verilerinden yararlanılabilir iken, televizyon reklamlarının geri dönüşüm oranlarını ölçmek son derece zordur. Bu yüzden hedef kitleniz için tam hedef içerikler üretmek son derece önemlidir.

Arama sorguları için tam hedef içerik nasıl üretilir senin için harika önerilerim olacak, hadi şu işi bitirelim.

anahtar kelime alaka düzeyi

Alaka düzeyi yüksek bir içerik üretmen için ilk öncelikle arama terimlerine ihtiyacın bulunmaktadır. Yani ziyaretçiler için sen bir anahtar kelime seçimi yapmış olabilirsin lakin aramanın nasıl gerçekleştiğini ve hedef kitlenin senin anahtar kelimeni nasıl aradıklarını bilmen gerekiyor.

Zaten SEO anahtar kelime araştırması ile başlar diyebilirim. Anahtar kelimeleri araştırırken 3 farklı terimin cevabını araman gerekmektedir. Hadi inceleyim;

  • Soru : Aramayı yapan ziyaretçiler ne arıyorlar?
  • Aranma Sayısı : Tespit ettiğin anahtar kelime ile yapılan toplam aranma sayısı
  • Rekabet Düzeyi : Google ve diğer arama motorlarında anahtar kelimen ile ilgili içerik üreten rakip sayısı.

Yukarıda verdiğim üç unsuru göz önüne aldıktan sonra içerik üretmeye karar vermelisin. Bundan sonraki adım anahtar kelimeleri nasıl bulacağın. Anahtar kelime tespiti için bir çok ücretsiz kaynak bulunmaktadır. Bunlardan bazıları;

Google SERP Arama Sonuçları : Google’da anahtar kelimen ile ilgili yapacağın arama sonucunda elde edeceğin verilerdir. Anahtar kelimen ile ilgili en çok aranan kelimelere ulaşmak için;

diğer anahtar kelimelerin tespiti

Arama çubuğuna anahtar kelimeni yazmalısın ve sonra sayfanın en altına inerek, anahtar kelimen ile ilgili diğer arama sonuçlarına ulaşacaksın. Üreteceğin içerikte ilgili arama terimlerinin spam olmadan yer alması içeriğinin daha kolay bulunabilir olmasını sağlayacaktır. Dikkat etmen gereken en önemli konu, içeriğini arama motorları için değil ziyaretçilerin için yazmalısın. Yoğun anahtar kelime kullanımı her zaman spam içerik üretmek anlamına gelmektedir. Kısa bir süreliğine iyi konumlar elde edebilirsin, lakin uzun bir süreçte siten giderek değer kaybetmeye başlayacaktır.

Diğer önemli konu ise, bir anahtar kelimen için gereksiz yere çok fazla tekrar eden başlıklarla içerik üretmemek olacaktır. Zamanla sitenin algoritmik ceza almasına neden olabilir.

Google Keywords Planner “Anahtar Kelime Planlayıcı” : Tamamen ücretsiz bir servistir. Tek yapman gereken bir gmail hesabı ile Google Adwords’e kayıt olmak olacaktır.

Araçlar Butonunu tıkladıktan sonra > Anahtar Kelime Planlayıcı karşına çıkacaktır.

anahtar kelime planlayıcı giriş

Diğer adım ise ;  Anahtar kelime bulu tıklama olacak. Bu adımda içerik üretmek istediğin anahtar kelimelerin aranma hacimlerine ulaşabilirsin.

anahtar kelime adwords planlayıcı

Anahtar kelimeleri girmek için, anahtar kelimeni yazıp enter’e basmalısın ve bir sonraki anahtar kelimeyi yazdıktan sonra başla tuşuna basarak aranma hacimlerine ulaşabilirsin.

kelimelerin girilmesi

Peki, aranma hacimlerine neden ihtiyacımız var en çok aranan anahtar kelimeyi title’de diğer aranan terimleri ise h2,h3,h4 ve içerik içerisinde geçirmemiz son derece önemli. En az aranan anahtar kelimeyi title’ne bırakman kötü bir performans almanı sağlayacaktır. Bu yüzden son derece dikkatli olmalı ve iyi bir araştırma yapmalısın. 2 anahtar kelime seçtik ve içeriği yazmadan önce hangisinin title’miz de geçeceğine karar vermemiz gerekiyor. Hemen başlayalım;

anahtar kelimelerin aranma hacimleri

Yukarıdaki görselde göreceğin gibi başlık seçiminde kullanılacak kelimeler çok önemli 2 numaralı anahtar kelimenin aranma hacminin yüksek olduğunu görebilirsin, 3 numaralı kelime ise bu içerik içerisinde yer vermen gereken diğer alt başlığın olabilir. Lakin 1 numaralı anahtar kelime ile başlık üretmemen gerekmektedir çünkü aranma hacminin çok düşük olduğunu görebilirsin. Neler yapabilirsin 3 numara için, içerik içerisinde geçirilmesini sağlayabilirsin. Aranma hacmi küçük olduğu için sadece içerik içerisinde geçirdik. Yine belirlediğimiz 2 anahtar kelime içinde aranmaları analiz etmen gerekiyor bunu da bir üst alanda açıklamıştım.

Sonuç alanında arama hacmi eğilimleri, platformlara göre dağılım ve konumlara göre döküm bulunmaktadır. Bu alanlardan faydalanarak daha doğru bir filtreleme yapabilirsin. Örneğin belirli bir il veya bölgeye hizmet veriyorsan konumlara göre dökümden faydalanabilirsin. Anahtar kelimen farklı bölge ve illerde az aranıyor olabilir bu durumda lokasyon yani bölgesel seo yapman gerekecektir. Daha fazla bilgi için yerel seo makalemize göz atabilirsin.

Piyasada bir çok anahtar kelime analizi yapabileceğin araç bulunmaktadır. Ahrefs, Moz, Semrush ve Majestic gibi araçlar ile detaylı analiz yapman mümkündür.

Şimdi en zor ve en önemli bölüme geldik. Hazırsan devam edelim!

Aramanın Amacını Anlamak

aramaları anlamak

Aynı anahtar kelime için birden farklı aranma gerçekleşir. Anahtar kelimenin aranmasının amacını anlamak son derece önemlidir.

Biraz karışık geldi farkındayım, daha rahat anlaman için olabildiğince sade anlatmaya çalışacağım. Anahtar kelimen tek kelime olduğu zaman geniş kapsamlıdır ve burada aranmanın nasıl gerçekleştiğini yani amacını tespit etmen son derece zor olacaktır. Anahtar kelimelerin yanlarına eklenen diğer aranma terimleri hedefi biraz daha net anlamanı sağlayacaktır. tek bir kelime yerine 3 kelimeden oluşmuş uzun kuyruklu anahtar kelimeler seni asıl hedefine götüren anahtar kelimeler olacaktır. Yönlendirdiğim makalede uzun kuyruklu anahtar kelime bulmanın 4 yöntemini öğrenebilirsin. Dikkat edersen geniş aranma hacmine sahip bir anahtar kelimede sıralama alman ve aranmanın amacını anlaman son derece zor. Bu yüzden hedef aranma hacimlerine sahip olman gerekiyor.

Aramaların artık %70 den fazlası “longtail” uzun kuyruklu anahtar kelimeler olarak gerçekleşiyor. Tek bir kelime odaklanarak kendine yol haritası beklemen yapacağın en büyük yanlış olacaktır.

Şimdi sana harika bir ipucu vereceğim!

Üreteceğin içeriklerin amacını anlamaktan bahsettim. Peki, içerikler kendi aralarında kategorilere ayrılır ve bu kategorilere göre aranırlar. Sana bazı kalıplar vereceğim ve mutlaka ürettiğin içeriklerde bu kalıplarda yer alan kelimeleri eklemeyi unutma.

Bilgilendirme amaçlı bir içerik üretiyorsan;

  • Nasıl
  • Kim
  • Nerede
  • Ne
  • Ne zaman
  • Neden
  • Tek kelime olan anahtar kelimeler için ler ve lar takılarını kullanabilirsin. Örnek; Pantolonlar, Elbiseler vb.

E-ticaret veya Ticari Amaçlı İncelemeler;

  • En Çok Aranan Renkler: Mavi, Yeşil, Siyah, Kırmızı
  • Beden ve Ölçüler : Büyük, Orta ve Küçük, 11 ve 32 beden arası
  • Cinsiyet ve Yaş : Kadın, Erkek, Çocuklar ve Bebek
  • Konum : İstanbul, Ankara
  • En iyi
  • İndirim
  • % indirim
  • Kampanya
  • Fiyat
  • Maliyetine
  • Ucuz
  • Ücretsiz
  • Satış
  • Kupon
  • En ucuz

Yukarıdaki şemalarda gördüğün gibi bulunduğun sektör için title ve Heading Tagların’da kullanacağın önemli kelimeleri tespit etmelisin. Yapmış olduğun çalışmaları benimle paylaşmaktan çekinme ve takıldığın noktalarda bana bu konu altından sorularını yöneltebilirsin.

Rakiplerinin Anahtar Kelimelerinden Yararlanabilirsin

rakiplerin kelimeleri

Aslında hem şanslı hemde şanssız olduğunu söylemekten kendimi alı koyamayacağım. Hey merak etme bu sorunu gidereceğiz ve rakiplerimizin eksiklerini ve doğru yaptığı hamleleri bir araya getireceğiz.

Rakibinin anahtar kelimelerini tespit etmen için iyi bir analiz programına ihtiyacın var, ben ahrefs kullanıyorum. tek yapman gereken ücretli bir analiz programına sahip olmak burada karar senin diyebilirim. Tercih edebileceğin analiz programları;

  • Ahrefs
  • Semrush
  • Moz
  • SeoProfiller
  • DeepCrawl

rakip kelime araştırma

Örnek olarak yukarı görselde göreceğin gibi kullandığım programlara site adresini yazıp organik anahtar kelimeler alanından daha önce ürettikleri ve en çok hit çektikleri anahtar kelimeleri tespit ediyorum. Bu sayede elimde olan veriler ile birleştirdikten sonra sitemde üreteceğim tüm içerikler daha sitemi açtığım gün elimde olmuş oluyor. Gerisi kusursuz bir planlama ile yazılacak performanslı içeriklere bağlı.

Ek olarak Google Analytics ve Search Console İle Anahtar Kelime Analizi de yapman mümkündür. Sitene gelen trafiklerin hangi kelimelerden ve makalelerden geldiğini rahatlıkla görebilir, trafik almayan makalelerin için iyileştirme planlamaları yapabilirsin.

Evet hazırsan en önemli bölüme geçelim!

Toplanan Verilerin Doğru İşlenmesi

Anlattığım bütün taktikleri uyguladıktan sonra yapman gereken bir adım daha var. Anahtar kelimeni takip etmek, bunun için google alert kullanabilirsin. Ardından aşağıdaki şema dizilimini takip etmen gerekiyor; şemayı birebir uygularsan bana olan sevgin daha çok artacak emin olabilirsin. Seninle hiç çekinmeden yıllar boyunca elde ettiğim verilerden yola çıkarak hazırladığım şemamı paylaşacağım. Kaçınılmaz sonuçlar alacağından emin ol!

İlk sayfa olman için dikkat etmen gereken en önemli şartlar için şema;

  • Konu veya Sayfa Başlığı , Başlıkta Geçen Anahtar Kelime, URL’de Geçen Anahtar kelime
  • Konu içerisindeki toplam kelime sayısı
  • Konu veya Sayfaya gelen bağlantı adedi
  • Ana domaine gelen bağlantı adedi
  • Domain Yaşı (tartışılan bir konudur, lakin elde ettiğim verilerde kesinlik kazanmış bir sıralama kriteridir)
  • Sitene gelen bağlantının gücü, alaka düzeyi

Yukarıda yer alan şartlar için rakibin üzerinde yapacağın araştırma sonucunda, hazırlayacağın yol haritası ile ilk sayfa olmamak için hiç bir nedenin yok.

Umarım bu makalem senin için faydalı olur, lütfen takıldığın soruları ve makale hakkında düşüncelerini benimle paylaş.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Güzel bilgiler için teşekkürler. Bu işlere yeni başlayanlar gerçekten sayenizde çok şanslılar.

  • Hocam title, anahtar kelime değilse nedir? Gerçekten kafam karıştı.
    Ahrefs in derslerinde bu şekilde aylık 300-200 araması olan 4-5 kelimelik uzun anahtarlara çalışma hazırlanması öneriliyor. Otoriter olmayan websiteler için.
    Şimdi bu taktiği gördüm yakacam tüm gemileri. Nedersiniz?

  • Sizde olmasanız ustadim seo dan hiç haberdar olamayacağız 3 yıldır sizi takip ediyorum nasıl ifade edilir bilemiyorum lakin seo camiasının babası sizsiniz. Birdaha böyle bir seocu Türkiyeye gelmez ne öğrendikse sizden öğrendik.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.