2021 Yılında Daha Fazla Trafik Çekecek SEO Eğilimleri

2021 seo eğilimleri

SEO yani arama motoru optimizasyonu, hedef kitlenizde yer alan potansiyel müşterileri web sitenize çekmenin en etkili yoludur. Tabi ki bu sadece doğru SEO çalışmalarının yapılmasıyla mümkündür.

Yapılan araştırmalara göre Google arama motoru kullanılarak gün içerisinde yaklaşık 3 milyar arama yapılıyor. Bu aramayı yapan kişilerin sadece %0,8’lik kısmı ikinci sayfada yer alan sonuçlara bakıyor. Geri kalan kısım ise ana sayfada yer alan sonuçlardan yararlanıyor. Ayrıca 1. Sayfanın 1. Sırasında yer alan içeriğin yaklaşık olarak %32’lik bir tıklanma oranına sahip olduğu biliniyor.

İçerikleriniz eğer 1. Sayfa sonuçlarında yer almıyorsa trafik alabilmeniz ciddi anlamda zordur. Bu yüzden doğru SEO stratejileri oluşturarak ilk sayfada yer almak için çalışmalısınız.

2021 yılında daha fazla trafik çekecek SEO eğilimlerini sizler için bir araya getirdik. Bu SEO eğilimlerini dikkate alarak uygun SEO stratejinizi oluşturabilirsiniz. Trend olan SEO eğilimleri arasında kısaca şunlar yer alıyor:

  • Core Web Vitals
  • Google BERT
  • Anahtar kelime araştırması
  • Orijinal içerik
  • Sesli arama
  • Yapay zeka
  • Video pazarlama
  • Öne çıkan snippetler
  • Etkileyici SEO
  • EAT ve markalı SEO

Maddelerde yer alan tüm trend SEO eğilimlerini elimizden geldiğince açıklayacağız. Ayrıca bu konuda ne tür optimizasyonlar yapabileceğiniz hakkında sizlere çeşitli ipuçları vermeyi de ihmal etmeyeceğiz.

Google Sıralama Faktörü Core Web Vitals

Mayıs 2020 tarihinde Google, kullanıcı deneyimini ölçmek için kullanılacak Core Web Vitals adlı üç yeni ölçümü duyurdu. Bu üç yeni ölçüm kriteri Yükleme, Etkileşim ve Görsel Kararlılıktır.

Core Web Vitals

Bu üç ölçüm kriteri farklı şeyler olsa da aynı temelde birleşmektedir. Bu da sayfa yükleme hızıdır. Sayfa yükleme hızı ne kadar kısa sürerse, içerikler o derecede hızlı etkileşim kazanır.

Core Web Vitals, 2021 yılında Google’ın sıralama faktörleri arasında yer alacak. Yani ilk sayfada görünmek için sayfa yükleme hızının iyi olmasına çok dikkat etmeniz gerekecek. Örneğin kaliteli içeriğe sahip 2 adet sayfa olsun. Bu iki içeriği sıralarken kesinlikle Core Web Vitals değerleri ele alınacak. Rakipleriniz boş durmayacağı için sizler de sayfa yükleme hızı konusunda kesinlikle optimizasyon yapmaya başlayın.

Google Bert Algoritması

Google bert algoritması, aramaları ve kullanıcıların gerçekte ne aradıklarını daha iyi belirlemek için makine öğrenimini ve doğal dil işlemelerini kullanmaktadır. Şuan Google Bert 70’den fazla dilde çalışmaktadır. Bu yüzden hemen hemen yapılan her sorgu için Google bert algoritmasının devrede olduğu söylenebilir.

Google bert algoritması sayesinde artık Google, yapılan aramanın amacını yorumlayabiliyor. Kısacası Google botlarının insan beynini andıran şekilde çalışmaya başladığı söylenebilir.

Google arama amacı

Buradan yola çıkarak, içeriksek anlamda uyumsuz olan yani belirli bir amaca yönelik içerik barındırmayan web siteler bundan ciddi anlamda etkilenecektir.

Bir içerik ne kadar uzun ve yüksek kaliteli olursa olsun eğer kullanıcının amacını tatmin etmiyorsa bert algoritması sıralamanızı düşürecektir. Sizin içeriğiniz yerine arama amacını karşılayan farklı web sitelerin içerikleri daha iyi sıralama alacaktır.

Google bert algoritmasını bir algoritma cezası olarak görmeyin. Bu algoritma alakalı içerikler sunmak için geliştirilmiş bir algoritmadır. Bu yüzden web sitelere herhangi bir ceza vermez. Tek amaç arama amacına uygun içerikler sunabilmektir. Zaten tüm arama motorlarının en büyük amacı da budur.

Eğer içeriğiniz bir kullanıcının yaptığı aramaya yeterli karşılık vermiyorsa, içeriğiniz bert dostu bir içerik değildir. Bu durum ilgili anahtar kelimede uzun vadede sıralama almayacağınız anlamına gelir. Bu nedenle, arama amacını büyük oranda karşılayan içerikler üretmek size yardımcı olabilir.

İçerikler Google Bert İçin Nasıl Optimize Edilir?

Arama amacı, kullanıcının arama yapmak için arama motoruna yazdığı anahtar kelimeye göre belirlenir. Kullanıcı, bir soruya cevap mı arıyor yoksa bir seçenek listesi mi görmek istiyor? Yoksa bir ürün satın almak ve yorumları okumak mı istiyorlar? Tüm bunları düşünerek hangi kesme hitap ettiğinizi belirleyin. Daha sonra içeriğinizi anahtar kelimenin amacıyla eşleştirmeye çalışın. Bu sayede kullanıcılara aradıklarını sunabilirsiniz.

Örneğin bir kullanıcı “SEO” kelimesini arasın. Bu kişinin arama amacı SEO hakkında bilgi almaktır. Ancak farklı bir kullanıcı “SEO hizmeti” şeklinde arama yapıyorsa bu kullanıcının SEO hizmeti almak istediğini ifade eder. Buradan yola çıktığımızda SEO kelimesinin bilgi, SEO hizmetleri anahtar kelimesinin ise ticari amaç barındırdığı söylenebilir.

Ancak bu durum her anahtar kelime için geçerli değildir. Örneğin kullanıcı “SEO uzmanı” şeklinde arama yapsın. Bu kişi SEO uzmanı da arıyor olabilir, SEO uzmanı olmak da istiyor olabilir. Bu tarz birden fazla amacı olan anahtar kelimeler de vardır.

İçerik oluşturmadan önce anahtar kelimenizi Google’da arayın. Daha sonra ne tür içerikler sunan web sitelerin sıralandığına bakın. Bilgi içerikli siteler varsa içeriklerinizi bilgi verici yönde hazırlayın. Eğer aksine ticari amaç günden içerikler sıralanıyorsa sizler de içeriklerinizi ticari amaca göre hazırlayıp yayına alın.

Anahtar Kelime Araştırması Daha Önemli Olacak

Gün içerisinde yapılan aramaların yaklaşık %50’lik kısmı sıfır tıklama alır. Bu gün içerisinde yapılan aramaların yarısının hiç tıklama almadan sona erdiği anlamına gelir.

Bu durumun temel nedeni arama sonucu listesinde yer alan ekstra bilgilerdir. İletişim bilgilerini içeren Google işletme listeleri, sorular için öne çıkan parçacıklar ve son zamanda sıklıkla karşımıza çıkan akordeon şeklindeki yanıtlar buna neden olmaktadır. Yani kullanıcı herhangi bir siteye girmeden aradığını bulup serp sonuç listesinden çıkıyor.

Google anahtar kelime

Rekabetin her geçen gün arttığı bu sektörde yer alabilmeniz için kesinlikle anahtar kelime araştırmasına daha fazla önem vermelisiniz. Anahtar kelime araştırması yaparken serp sonuç listesinde yer alan tüm bilgilere dikkat etmelisiniz.

Kısa anahtar kelimeler yerine uzun kuyruklu anahtar kelimelere yönelin. Sizin için gerekli olan uzun kuyruk anahtar kelimeleri bulmak için biraz beceriye ihtiyacınız olabilir. Anahtar kelime araştırması yapmak için premium araçları kullanabilirsiniz. Örneğin ahrefs size bu konuda ciddi anlamda yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar bunları da sordu

Özellikle anahtar kelimenizi aradığınız zaman kullanıcılar bunları da sordu kısmı çıkıyorsa buraya da odaklanın. Bu kısımda yer alan anahtar kelimeler hedef kitlenizin direkt olarak yaptığı aramaları içerir. İçeriklerinizi bu sorulara yanıt verecek şekilde düzenlemeniz, içeriklerinizin alaka düzeyini arttıracaktır.

Orijinal İçerik Üretimi

Aradan uzun yıllar geçse de Google orijinal içerik üretilmesine önem veriyor. Vermeye de şüphesiz devam edecek. Orijinal içerikten kastımız daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olan benzersiz içeriklerdir. Yani orijinal içerik denildiği zaman aklına daha önceden başka web siteler tarafından üretilen içeriklerin uyarlaması gelmesin.

Mavi renkte çok sayıda gömleğinizin olduğunu düşünün. Mağazaya gidip tekrardan mavi gömlek alır mısınız? Google da bu mantığa göre hareket etmektedir. Dizine eklenen çok sayıda birbiriyle aynı olan konu var. Bu yüzden dizinde olan içerikleri üretmek size katkı sağlamayacaktır. Bunun yerine daha önceden hiç üretilmemiş içerikler üretin. Ayrıca bunları kendi üslubunuza göre hazırlayın. Bu sayede benzersiz ve orijinal içerikler üretebilirsiniz. Ürettiğiniz içeriklerin markanızı yansıtmasına da özen gösterin.

Benzersiz ve potansiyeli yüksek içerikler üretmek için vaka çalışmaları ve deneyler yapmanız gerekir. Bu çalışmalardan elde edeceğiniz deneyimler kaliteli içerik üretmenize yardımcı olacaktır. Buna dikkat ederseniz Google’ın ve hedef kitlenizin gözünde güvenilir bir marka haline gelebilirsiniz.

Sesli Arama

Cep telefonu kullanıp Google üstünden arama yapanların %35’lik kısmı sesli aramayı kullanıyor. 2021 yılında sesli arama yapanların %50’nin üstüne çıkması bekleniyor.

Yapılan sesli aramaların en büyük ortak özelliği uzun olmasıdır. Yani klavyeyi kullanan bir kişi “SEO” şeklinde arama yaparken, sesli arama yapan kişi “SEO nedir” şeklinde arama yapıyor.

İçeriklerinizi sesli aramaları hesaba katarak oluşturursanız kesinlikle 2021 yılında organik trafiğin zirvesini yaşayabilirsiniz. Özellikle yapılan aramaların soru tabanlı olduğunu bilin. Başlıklarınızı soru tabanlı, uzun kuyruk anahtar kelime içerecek şekilde düzenlemeniz sizin yararınıza olacaktır.

Yapay Zeka

Çoğu endüstriyel alanda olduğu gibi SEO alanında da yapay zeka devreye girmiş durumda. Yapay zekanın en büyük etkisi kişiselleştirmelere olanak tanımasıdır. Google artık arama yapan kişilere alakalı sonuçlar sunabilmek için yapay zeka kullanmaya başladı.

Yapay zeka SEO stratejilerinize nasıl yardımcı olabilir diye hiç düşündünüz mü?

Arama motoru algoritmasını çözmek ciddi anlamda zaman alabilir. Ancak bu çözülemeyeceği anlamına gelmez. Yapay zeka teknolojisi makine öğrenimi sayesinde algoritmada meydana gelen açıkları keşfedip bunları düzenler. Bu sayede kullanıcılara daha alakadar sonuçlar sunulur. Bu durum elbette SEO uzmanlarının yeni stratejiler bulmaya çalışmasına neden olacaktır. Artık 2 ila 3 tane güçlü backlink alıp iyi sıralamalar elde etmek yapay zeka sayesinde mümkün değildir. Bu yüzden daha organik görünen yeni stratejilerin geliştirilmesi gerekir.

Google yapay zekasına karşı yapay zeka yazılımları geliştiren SEO firmaları var. Bu firmalar zaman içerisinde en çok tercih edilen firmalar haline gelecektir. Çünkü insan zekası kesinlikle SEO konusunda Google yapay zekasıyla mücadele edebilecek kapasitede değildir.

Video Pazarlama

YouTube, 1 milyardan fazla kullanıcısı ile Google’dan sonra en popüler ikinci arama motorudur. Dolayısıyla, dijital dünyadaki görünürlülüğü arttırmak için YouTube ile mutlaka ilgilenilmesi gerekmektedir.

YouTube video içeriklerinizi de SEO uyumlu hale getirmeniz gerekmektedir. YouTube de bir sıralama algoritmasına sahiptir. Bu yüzden düzenlemelerinizi bu algoritmaya göre yapmalısınız. YouTube SEO rehberi sayfasından bu konu hakkındaki detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Youtube video arama tamamlama

YouTube video içerik düzenlemesi yaparken kesinlikle arama tamamlama kısmında yer alan önerileri dikkate alın. YouTube SEO konusunda en çok dikkat etmeniz gereken kısım burasıdır. Önerilen aramalara göre içerik oluşturmanız daha fazla web görünürlülüğü almanızı sağlayacaktır.

Featured Snippets ya da sizin değiminizle sıfırıncı sıra, bir dikdörtgen içerisinde serp sıralamasının en üstünde görünen yerdir.

Google sıfırıncı sıra

Featured Snippets özelliği manüel olarak eklenemez. Yani herhangi bir kod eklemesi yapıp sıfırıncı sırada yer almanız mümkün değildir. Burada yer alan web siteleri belirleyen şey Google botlarıdır.

Her ne kadar kod eklemesi yaparak Featured Snippets elde etmek mümkün olmasa da geliştirilmiş stratejiler vardır. Örneğin içeriklerde madde işaretlerinin kullanılması, anahtar kelimeyle alakalı soru kalıplarına cevap yazılması gibi şeyler sıfırıncı sırada yer almaya yardımcı olur.

Etkileyici SEO

Etkileyici SEO, genel olarak potansiyel müşteri kitlenizde yer alan kişilerin bazı şeylerden etkilenmesini sağlayarak müşteriniz olmasına yönelik çalışmalardır.

Örneğin insanlar popüler kişilerden çok fazla etkilenir. Bu popüler kişiler yanlış bir şey söyleseler bile onların doğru olduğunu düşünürler. Siz de ürün ve markanızı popüler kişiler aracılığıyla müşteri kitlesine ulaştırabilirsiniz.

Bunun için en ideal yer şüphesiz sosyal medya fenomenleridir. Milyonlarca takipçisi olan influencerlar ile iletişime geçin. Reklam tanıtımlarında anlaşmanız halinde markanızı büyük kitlelere pazarlayabilirsiniz.

Bir kişi sırf fenomen diye o kişiyle çalışmanız doğru olmaz. Önemli olan sizin için doğru kişiyi bulmak olmalı. Örneğin makyaj malzemesi satışı yapan bir kişiyseniz, YouTube üstünde makyaj konusunda fenomen olan influencerlar ile iletişime geçin. Çünkü sizin için doğru potansiyel müşteri kitlesi orada olacaktır.

#Backlinkler

Etkileyici SEO içerisinde kesinlikle backlinkler de yer alıyor. Ancak alacağınız her backlink olumlu etki yapacak diye bir kaide yoktur. Web sitenizi işaret eden dış bağlantıların otoritesi yüksek web sitelerden gelmesi gerekmektedir. Ayrıca içeriklerinizle alakadar bir web site olması da büyük önem arz eder. Geri bağlantı temin ederken kesinlikle bunlar göz önünde bulundurulmalıdır.

# Sosyal Medya Trafiği

Facebook, İnstagram ve Twitter gibi sosyal medya platformları potansiyel müşterilere ulaşmak için en ideal yerlerdir. Sosyal medya sitelerinde insanlar hobilerine göre çeşitli grup ve sayfalara katılır. Bu sayede ilgili alandaki potansiyel müşteri sayısı her geçen gün artar.

Nişinizle alakalı, çok sayıda takipçisi olan sosyal medya hesabınız yoksa hemen kurun. Zaman içerisinde kullanıcı ilgi alanlarına göre reklam vererek ciddi anlamda organik trafik elde edebilirsiniz.

EAT ve Markalı SEO

EAT, içeriği oluşturan kişinin uzmanlığı, güvenilirliği ve otoritesi anlamına gelmektedir. Bir içeriğin sadece kaliteli olması yeterli değildir. Ayrıca içeriği yazan kişinin EAT puanı önem arz eder.

SEO, markalaşmaya ve otoriteye kaymış durumda. Bu yüzden markanız ne kadar özgün ve popüler olursa, serp sonuçlarında o derecede yüksek sıralama alırsınız. 2021 yılında bunun etkisini daha net göreceğinize emin olabilirsiniz.

Google markalı arama

Kullanıcıların aramaları markanızla birlikte yapması için çalışın. Örneğin bir kullanıcı “SEO upgo” şeklinde arama yapıyorsa buna markalı arama denir. Bu tarz aramaların yüksek olması, web sitenizin Google gözünde güvenilir hale gelmesini sağlayacaktır. Bunun çoğu kişi tarafından söylenmeyen kısmen gizli bir sıralama faktörü olduğunu unutmayın.

Web sitenize net iletişim bilgisi eklemeniz, yazarlara özel biyografi sayfaları oluşturmanız EAT puanını arttıracaktır. Henüz bu tarz bir düzenleme yapmadıysanız en yakın zaman içerisinde yapmalısınız.

Zaman her şeyi değiştirdiği gibi SEO çalışmalarını da değiştiriyor. Google tarafından aktif edilen algoritmalar, web site sahiplerini daha kaliteli web siteler oluşturmaya her geçen gün daha fazla itiyor. Algoritma etkileri yeni hissedilmeye başlamışken siz de gerekli optimizasyonları yapın. Bunlar marka bilinirliliğinizin artıp serp sonuçlarında daha uzun süre kalmanızı sağlayacaktır.

Author:
SEO ve Dijital Pazarlama Ajansı
Comments
  • Değerli bilgiler için teşekkürler, sizin sayenizde gerçek seoyu öğreniyoruz. Türkiye’nin en kaliteli işçiliğini çıkarıyorsunuz saygılar hocalarım

  • Blogunuz da ki bilgiler sayesinde bir çok konuda bilgi sahibi oldum değerli anlatımlarınız için sağolun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Teklif Al

Bize projenizi anlatın. En kısa süre içerisinde tarafınıza dönüş yapacağız.