2020 yılının ilk 6 aylık sürecinin e-ticaret verileri yayınlandı. Türkiye 2020 yılı 6 aylık e-ticaret verileri Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı tarafından resmi olarak yayınlandı. Türkiye’de kaç e-ticaret sitesi var? Kaç kişi e-ticaret sistemine kayıt oldu? Türkiye’de e-ticaret yapanları yaş ortalaması nedir? Türkiye’de en çok hangi sektörler canlandı, hangi sektörler geriliyor? En çok satış yapan e-ticaret siteleri hangileri? Hangi ürün ve kategoriler daha çok ilgi görüyor?

2020 yılı ilk 6 Aylık E-ticaret İstatistikleri

Etbis Eticaret Bilgi Platformu tarafından yayınlanan bilgileri sizler için bir araya getirdik. Yayınlanan veriler ülkemizin ilk e-ticaret verileri olduğu için büyük bir önem arz etmektedir. 2019 yılında 136 Milyar TL toplam eticaret hacmine ulaşan ülkemiz, 2020 yılında hızla artışa geçmiştir. Ülkemizde geçen yıla oranla %93 büyüme gerçekleşmiştir. 2019 ilk 6 aylık veriler ile 2020 ilk aylık verilerin karşılaştırma bilgileri bugün paylaşıldı.

Bakanlık tarafından yapılan kampanyaya 135.000 kobi katılmıştır. 7000 kişiye ilave istisdam sağladı. 3761 kobi ise ilk defa e-ticaret ile tanıştı. 1,2Milyar TL kobilere kampanya kapsamında yardım edildi. 2020 yılında e-ticarette güven damgası geliştirildi, şu ana kadar 17 hizmet sağlayıcı güven damgası almış bulunmaktadır.

2020 Yılı İlk 6 Ay İçin E-Ticaret Verileri

2019 mart ayından bugüne kadar toplam 230 bin kişi etbis portalını kullanmaya başlamıştır.

E-ticaret Platformu Kullanım Verileri

24.154 kişi e-ticaret akademisi, 6485 kişi e-ticaret danışmanlığı, 230424 kişi ise toplam kullanıcı kaydı gerçekleştirilmiştir.

etbis kullanım verileri

E-ticaret bilgi platformu kullanıcı verilerine baktığımızda; 39800 kişi nisan ayında, 64121 kişi mayıs ayında, 61253 kişi haziran ayında, 64602 kişi temmuz.

E-ticaret Yaş Aralığı Verileri

18-24 Yaş aralığı = %18

25-34 Yaş aralığı = %37,5

35-44 Yaş aralığı = %22,5

45-54 Yaş aralığı = %12,3

55-64 Yaş aralığı = %7,1

eticaret kullanıcı verileri

E-Ticaret Hacmi Verileri

2020 yılı ilk 6 aylık e-ticaret hacmi verileri; Toplam 91,7 Milyar TL. E-ticaret hacminin %91 lik bölümünü Yurtiçi harcamaları oluşturuyor, Yurt içi harcamaları 83,3 Milyar TL dir. Diğer ülkelerden alımlar %5 olarak 4,5 Milyar TL dir. Diğer ülkelerin Türkiye’den alımları ise %3,7 3,7 Milyar TL dir. 2019 yılının ilk 6 aylık verileri ile 2020 yılının ilk 6 aylık verileri karşılaştırıldığında %64 oranında bir artış görülmüştür.

eticaret hacmi

Ödeme Yöntemlerine Göre E-ticaret Verileri

2020 yılı ilk 6 ay ödeme yöntemleri itibarıyla e-ticaret hacmi verileri;

Kredi kartı: %63,3 Toplam 58,1 Milyar TL.

Havale / EFT ve Diğer Ödeme Yöntemleri: %32,7 Toplam 30,1 Milyar TL

Kapıda Ödeme: %4 Toplam 3,4 Milyar TL dir.

e-ticaret ödeme yöntemleri verileri

E-ticaret Alışverişlerinin İl Verileri

2020 yılı ilk 6 ay e-ticaret alışverişlerinin ilk 3 il için dağılımı; E-ticaret verilerinin %60 dan fazlasını 3 il oluşturuyor.

İstanbul : %47

Ankara : %8

İzmir: %5

eticaret il verileri

E-ticaret Ortalama Sepet Tutarları

2020 yılı ilk 6 ay ortalama sepet tutarların genel ortalaması 107,7 TL dir.

Kartlı işlemler Ortalama Sepet Tutarı: 178,8 TL

Havale / EFT Diğer Ödemeler Ortalama Sepet Tutarı: 63,2 TL

Kapıda Ödeme Ortalama Sepet Tutarı: 70,6 TL dir.

sepet tutarları

Sektör Bazında Sepet Oralama Tutarları

2020 yılı ilk 6 aylık sektör bazında ortalama sepet tutarları;

Giyim: 214 TL

Seyahat: 150TL

Çiçek: 89TL

Elektronik: 167TL

Yemek: 40TL

Kitap – Dergi : 76 TL

Hava Yolları: 907 TL

sektörel sepet ortalamaları

Sektör Bazında Taksitli İşlemlerin Oranı

Sektör bazında taksitli işlemlerin toplam işlemlere oranı; Yapılan alışverişlerin %26’sı Taksitli ödeme , %74’ü Peşin Ödeme olarak gerçekleştiriliyor.

Ev Dekorasyonu: 68

Beyaz Eşya: %45

Giyim: %32

Elektronik: %29

Kitap – Dergi: %7

taksitli işlemler

Haftanın Günlerine Göre Dağılım

E-ticaret hacminin haftanın günlerine göre dağılımı;

Pazartesi: %17,1

Salı: %15,9

Çarşamba: %15,5

Perşembe: %15,5

Cuma: %15,1

Cumartesi: %11,1

Pazar: %9,6

haftanın günleri

E-ticaret Hacmi Karşılaştırması

2019 – 2020 ilk 6 ay E-ticaret hacmi karşılaştırması verileri;

Yurtiçi Harcamalar: 2019 %81 – 2020 %91. 2019 yılına göre %10’luk bir artış görülmektedir.

Diğer ülkelerin Türkiye’den alımları: 2019 %11 – 2020 %4. 2019 yılına göre %7 gerileme görülmektedir.

Türkiye’nin diğer ülkelerden alımları: 2019 %7 – 2020 %5. 2019 yılına göre %2 gerileme görülmektedir.

2019 yılı ilk altı ay : 55,9 Milyar TL

2020 yılı ilk altı ay: 91,7 Milyar TL

2019 yılınının ilk 6 ayı verilerine göre 2020 yılında toplamda %64 artış görülmektedir.

eticaret hacimleri

E-ticaret Sipariş Adetleri Karşılaştırması

2019- 2020 ilk 6 ay e-ticaret sipariş adetlerinin karşılaştırma raporu;

2019 Sipariş : 558,7 Milyon Adet

2020 Sipariş: 850,7 Milyon Adet ile %52,3 artış yaşanmıştır.

sipariş adetleri

E-ticaret Aylık Karşılaştırması

E-ticaret hacminin aylar itibarıyla karşılaştırılması;

2019 Ocak: 8,5 Milyar TL

2020 Ocak: 14,9 Milyar TL – 2020 yılında %74 artış.

2019 Şubat: 8,5 Milyar TL

2020 Şubat: 15,2 Milyar TL –  2020 yılında %78 artış.

2019 Mart: 9,7 Milyar TL

2020 Mart: 13,7 Milyar TL – 2020 yılında %41 artış.

2019 Nisan: 9,5 Milyar TL

2020 Nisan: 13,1 Milyar TL – 2020 yılında %37 artış.

2019 Mayıs: 10,4 Milyar TL

2020 Mayıs: 15,5 Milyar TL – 2020 yılında %49 artış.

2019 Haziran: 9 Milyar TL

2020 Haziran: 17,5 Milyar TL – 2020 yılında %93 artış.

e-ticaret aylık karşılaştırma

E-ticaret ve Genel Ticaretin Seyri

Genel Ticaretin ve E-ticaretin Seyri;

2019 – 2020 Yılı E-Ticaret Seyri: 2019 yılında 8,5 Milyar TL den başlayan seyir, 2020 yılında 18,7 Milyar TL’ye yükselmiştir.

2019 – 2020 Yılı Ticaret Seyri: 2019 yılında 105,9 Milyar TL den başlayan seyir, 2020 yılında 104,1 Milyar TL ye düşmüştür.

eticaretin genel seyri

E-ticaret & Genel Ticaret Oranları

E-ticaret ve genel ticaret oran verileri;

2019 ilk 6 ay: %8,4

2020 ilk 6 ay: 14,2 dir. 2020 yılının ilk 6 ayında 2019 yılına göre %5,8 artış görülmüştür.

e-ticaretin genel ticarete oranı

E-ticaret En Çok Artış Gösteren Sektörler

2019 – 2020 ilk 6 aylık verilerine göre en çok artış gösteren sektör karşılaştırması;

Beyaz Eşya : Geçen yıla oranlar %90 artış

2019 : 5,9 Milyar TL

2020 : 11,3 Milyar TL

Giyim : Geçen yıla oranlar %45 artış

2019 : 5,1 Milyar TL

2020 : 7,4 Milyar TL

Elektronik : Geçen yıla oranlar %58 artış

2019 : 3,7 Milyar TL

2020 : 5,9 Milyar TL

Ev & Bahçe : Geçen yıla oranlar %95 artış

2019 : 1,1 Milyar TL

2020 : 2,1 Milyar TL

Gıda & Süper Market : Geçen yıla oranlar %434 artış

2019 : 0,33 Milyar TL

2020 : 1,8 Milyar TL

Yazılım : Geçen yıla oranlar %116 artış

2019 : 0,76 Milyar TL

2020 : 1,6 Milyar TL

artış gösteren sektörler

E-ticaret En Çok Azalış Gösteren Sektörler

En çok azalış gösteren sektörler karşılaştırması;

Hava yoları : Geçen yıla oranlar %42 azalış

2019 : 7,5 Milyar TL

2020 : 4,3 Milyar TL

Seyahat : Geçen yıla oranlar %51 azalış

2019 : 4,4 Milyar TL

2020 : 2,2 Milyar TL

Konaklama : Geçen yıla oranlar %42 azalış

2019 : 0,9 Milyar TL

2020 : 0,5 Milyar TL

Eğlence & Sanat : Geçen yıla oranlar %24 azalış

2019 : 0,20 Milyar TL

2020 : 0,19 Milyar TL

Araç Kiralama : Geçen yıla oranlar %10 azalış

2019 : 0,14 Milyar TL

2020 : 0,13 Milyar TL

azalış gösteren sektörler

İl Bazında Kartlı İşlemlerde E-ticaret Hacminin Genel Ticarete Oranı

2019 – 2020 yılı ilk 6 aylık verilere göre il bazından kartlı işlemlerde e-ticaret hacminin genel ticarete oranının en yüksek olduğu 5 il;

İstanbul: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,8 artış.

2019: %11,2

2020: %14

Tekirdağ: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,8 artış.

2019: %9,1

2020: %11,9

Çanakkale: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,6 artış.

2019: %9,1

2020: %11,7

Eskişehir: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,8 artış.

2019: %9,4

2020: %12,2

Kırklareli: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,5 artış.

2019: %9,6

2020: %12,1

il bazında kartlı işlemler

Etkileyen Faktörler

Gıda Sektöründe : %420 artış

Kimyasallar : %169 artış

Beyaz Eşya: %102 artış

Anne Bebek: %86 artış

Konaklama: %80 azalış

Seyahat – Taşımacılık: %76 azalış

Hava Yolları: %75 azalış

değişen faktörler

SEO ve Google Reklam çalışmaları yaparken; 2019 – 2020 yılı ilk 6 aylık süreçlerin karşılaştırması ile elde edilen veriler ile, e-ticaret yaparken hangi sektörlere girmelisiniz. Hangi ödeme şekilleri artış gösterdi, gerileyen sektörler nelerdir, reklam yatırımlarını hangi illere daha çok yapmalısınız alanlarında bilgi sahibi olabilirsiniz.