2020 yılının ilk 6 aylık sürecinin e-ticaret verileri yayınlandı. Türkiye 2020 yılı 6 aylık e-ticaret verileri Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı tarafından resmi olarak yayınlandı. Türkiye’de kaç e-ticaret sitesi var? Kaç kişi e-ticaret sistemine kayıt oldu? Türkiye’de e-ticaret yapanları yaş ortalaması nedir? Türkiye’de en çok hangi sektörler canlandı, hangi sektörler geriliyor? En çok satış yapan e-ticaret siteleri hangileri? Hangi ürün ve kategoriler daha çok ilgi görüyor?
2020 yılı ilk 6 Aylık E-ticaret İstatistikleri
Etbis Eticaret Bilgi Platformu tarafından yayınlanan bilgileri sizler için bir araya getirdik. Yayınlanan veriler ülkemizin ilk e-ticaret verileri olduğu için büyük bir önem arz etmektedir. 2019 yılında 136 Milyar TL toplam eticaret hacmine ulaşan ülkemiz, 2020 yılında hızla artışa geçmiştir. Ülkemizde geçen yıla oranla %93 büyüme gerçekleşmiştir. 2019 ilk 6 aylık veriler ile 2020 ilk aylık verilerin karşılaştırma bilgileri bugün paylaşıldı.
Bakanlık tarafından yapılan kampanyaya 135.000 kobi katılmıştır. 7000 kişiye ilave istisdam sağladı. 3761 kobi ise ilk defa e-ticaret ile tanıştı. 1,2Milyar TL kobilere kampanya kapsamında yardım edildi. 2020 yılında e-ticarette güven damgası geliştirildi, şu ana kadar 17 hizmet sağlayıcı güven damgası almış bulunmaktadır.
2020 Yılı İlk 6 Ay İçin E-Ticaret Verileri
2019 mart ayından bugüne kadar toplam 230 bin kişi etbis portalını kullanmaya başlamıştır.
E-ticaret Platformu Kullanım Verileri
24.154 kişi e-ticaret akademisi, 6485 kişi e-ticaret danışmanlığı, 230424 kişi ise toplam kullanıcı kaydı gerçekleştirilmiştir.
E-ticaret bilgi platformu kullanıcı verilerine baktığımızda; 39800 kişi nisan ayında, 64121 kişi mayıs ayında, 61253 kişi haziran ayında, 64602 kişi temmuz.
E-ticaret Yaş Aralığı Verileri
18-24 Yaş aralığı = %18
25-34 Yaş aralığı = %37,5
35-44 Yaş aralığı = %22,5
45-54 Yaş aralığı = %12,3
55-64 Yaş aralığı = %7,1
E-Ticaret Hacmi Verileri
2020 yılı ilk 6 aylık e-ticaret hacmi verileri; Toplam 91,7 Milyar TL. E-ticaret hacminin %91 lik bölümünü Yurtiçi harcamaları oluşturuyor, Yurt içi harcamaları 83,3 Milyar TL dir. Diğer ülkelerden alımlar %5 olarak 4,5 Milyar TL dir. Diğer ülkelerin Türkiye’den alımları ise %3,7 3,7 Milyar TL dir. 2019 yılının ilk 6 aylık verileri ile 2020 yılının ilk 6 aylık verileri karşılaştırıldığında %64 oranında bir artış görülmüştür.
Ödeme Yöntemlerine Göre E-ticaret Verileri
2020 yılı ilk 6 ay ödeme yöntemleri itibarıyla e-ticaret hacmi verileri;
Kredi kartı: %63,3 Toplam 58,1 Milyar TL.
Havale / EFT ve Diğer Ödeme Yöntemleri: %32,7 Toplam 30,1 Milyar TL
Kapıda Ödeme: %4 Toplam 3,4 Milyar TL dir.
E-ticaret Alışverişlerinin İl Verileri
2020 yılı ilk 6 ay e-ticaret alışverişlerinin ilk 3 il için dağılımı; E-ticaret verilerinin %60 dan fazlasını 3 il oluşturuyor.
İstanbul : %47
Ankara : %8
İzmir: %5
E-ticaret Ortalama Sepet Tutarları
2020 yılı ilk 6 ay ortalama sepet tutarların genel ortalaması 107,7 TL dir.
Kartlı işlemler Ortalama Sepet Tutarı: 178,8 TL
Havale / EFT Diğer Ödemeler Ortalama Sepet Tutarı: 63,2 TL
Kapıda Ödeme Ortalama Sepet Tutarı: 70,6 TL dir.
Sektör Bazında Sepet Oralama Tutarları
2020 yılı ilk 6 aylık sektör bazında ortalama sepet tutarları;
Giyim: 214 TL
Seyahat: 150TL
Çiçek: 89TL
Elektronik: 167TL
Yemek: 40TL
Kitap – Dergi : 76 TL
Hava Yolları: 907 TL
Sektör Bazında Taksitli İşlemlerin Oranı
Sektör bazında taksitli işlemlerin toplam işlemlere oranı; Yapılan alışverişlerin %26’sı Taksitli ödeme , %74’ü Peşin Ödeme olarak gerçekleştiriliyor.
Ev Dekorasyonu: 68
Beyaz Eşya: %45
Giyim: %32
Elektronik: %29
Kitap – Dergi: %7
Haftanın Günlerine Göre Dağılım
E-ticaret hacminin haftanın günlerine göre dağılımı;
Pazartesi: %17,1
Salı: %15,9
Çarşamba: %15,5
Perşembe: %15,5
Cuma: %15,1
Cumartesi: %11,1
Pazar: %9,6
E-ticaret Hacmi Karşılaştırması
2019 – 2020 ilk 6 ay E-ticaret hacmi karşılaştırması verileri;
Yurtiçi Harcamalar: 2019 %81 – 2020 %91. 2019 yılına göre %10’luk bir artış görülmektedir.
Diğer ülkelerin Türkiye’den alımları: 2019 %11 – 2020 %4. 2019 yılına göre %7 gerileme görülmektedir.
Türkiye’nin diğer ülkelerden alımları: 2019 %7 – 2020 %5. 2019 yılına göre %2 gerileme görülmektedir.
2019 yılı ilk altı ay : 55,9 Milyar TL
2020 yılı ilk altı ay: 91,7 Milyar TL
2019 yılınının ilk 6 ayı verilerine göre 2020 yılında toplamda %64 artış görülmektedir.
E-ticaret Sipariş Adetleri Karşılaştırması
2019- 2020 ilk 6 ay e-ticaret sipariş adetlerinin karşılaştırma raporu;
2019 Sipariş : 558,7 Milyon Adet
2020 Sipariş: 850,7 Milyon Adet ile %52,3 artış yaşanmıştır.
E-ticaret Aylık Karşılaştırması
E-ticaret hacminin aylar itibarıyla karşılaştırılması;
2019 Ocak: 8,5 Milyar TL
2020 Ocak: 14,9 Milyar TL – 2020 yılında %74 artış.
2019 Şubat: 8,5 Milyar TL
2020 Şubat: 15,2 Milyar TL – 2020 yılında %78 artış.
2019 Mart: 9,7 Milyar TL
2020 Mart: 13,7 Milyar TL – 2020 yılında %41 artış.
2019 Nisan: 9,5 Milyar TL
2020 Nisan: 13,1 Milyar TL – 2020 yılında %37 artış.
2019 Mayıs: 10,4 Milyar TL
2020 Mayıs: 15,5 Milyar TL – 2020 yılında %49 artış.
2019 Haziran: 9 Milyar TL
2020 Haziran: 17,5 Milyar TL – 2020 yılında %93 artış.
E-ticaret ve Genel Ticaretin Seyri
Genel Ticaretin ve E-ticaretin Seyri;
2019 – 2020 Yılı E-Ticaret Seyri: 2019 yılında 8,5 Milyar TL den başlayan seyir, 2020 yılında 18,7 Milyar TL’ye yükselmiştir.
2019 – 2020 Yılı Ticaret Seyri: 2019 yılında 105,9 Milyar TL den başlayan seyir, 2020 yılında 104,1 Milyar TL ye düşmüştür.
E-ticaret & Genel Ticaret Oranları
E-ticaret ve genel ticaret oran verileri;
2019 ilk 6 ay: %8,4
2020 ilk 6 ay: 14,2 dir. 2020 yılının ilk 6 ayında 2019 yılına göre %5,8 artış görülmüştür.
E-ticaret En Çok Artış Gösteren Sektörler
2019 – 2020 ilk 6 aylık verilerine göre en çok artış gösteren sektör karşılaştırması;
Beyaz Eşya : Geçen yıla oranlar %90 artış
2019 : 5,9 Milyar TL
2020 : 11,3 Milyar TL
Giyim : Geçen yıla oranlar %45 artış
2019 : 5,1 Milyar TL
2020 : 7,4 Milyar TL
Elektronik : Geçen yıla oranlar %58 artış
2019 : 3,7 Milyar TL
2020 : 5,9 Milyar TL
Ev & Bahçe : Geçen yıla oranlar %95 artış
2019 : 1,1 Milyar TL
2020 : 2,1 Milyar TL
Gıda & Süper Market : Geçen yıla oranlar %434 artış
2019 : 0,33 Milyar TL
2020 : 1,8 Milyar TL
Yazılım : Geçen yıla oranlar %116 artış
2019 : 0,76 Milyar TL
2020 : 1,6 Milyar TL
E-ticaret En Çok Azalış Gösteren Sektörler
En çok azalış gösteren sektörler karşılaştırması;
Hava yoları : Geçen yıla oranlar %42 azalış
2019 : 7,5 Milyar TL
2020 : 4,3 Milyar TL
Seyahat : Geçen yıla oranlar %51 azalış
2019 : 4,4 Milyar TL
2020 : 2,2 Milyar TL
Konaklama : Geçen yıla oranlar %42 azalış
2019 : 0,9 Milyar TL
2020 : 0,5 Milyar TL
Eğlence & Sanat : Geçen yıla oranlar %24 azalış
2019 : 0,20 Milyar TL
2020 : 0,19 Milyar TL
Araç Kiralama : Geçen yıla oranlar %10 azalış
2019 : 0,14 Milyar TL
2020 : 0,13 Milyar TL
İl Bazında Kartlı İşlemlerde E-ticaret Hacminin Genel Ticarete Oranı
2019 – 2020 yılı ilk 6 aylık verilere göre il bazından kartlı işlemlerde e-ticaret hacminin genel ticarete oranının en yüksek olduğu 5 il;
İstanbul: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,8 artış.
2019: %11,2
2020: %14
Tekirdağ: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,8 artış.
2019: %9,1
2020: %11,9
Çanakkale: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,6 artış.
2019: %9,1
2020: %11,7
Eskişehir: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,8 artış.
2019: %9,4
2020: %12,2
Kırklareli: 2020 yılında kartlı işlemlerde %2,5 artış.
2019: %9,6
2020: %12,1
Etkileyen Faktörler
Gıda Sektöründe : %420 artış
Kimyasallar : %169 artış
Beyaz Eşya: %102 artış
Anne Bebek: %86 artış
Konaklama: %80 azalış
Seyahat – Taşımacılık: %76 azalış
Hava Yolları: %75 azalış
SEO ve Google Reklam çalışmaları yaparken; 2019 – 2020 yılı ilk 6 aylık süreçlerin karşılaştırması ile elde edilen veriler ile, e-ticaret yaparken hangi sektörlere girmelisiniz. Hangi ödeme şekilleri artış gösterdi, gerileyen sektörler nelerdir, reklam yatırımlarını hangi illere daha çok yapmalısınız alanlarında bilgi sahibi olabilirsiniz.